سنبله 01, 1401 15:50 Asia/Kabul
  • مقام روس از رویکرد کشورهای غربی در قبال افغانستان انتقاد کرد
    مقام روس از رویکرد کشورهای غربی در قبال افغانستان انتقاد کرد

دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که غرب تمایل دارد از ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان خودداری کند.

به گزارش رادیو دری، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه اضافه کرد: کشورهای غربی، دارایی های افغانستان را که به طور غیرقانونی مسدود شده است، بلوکه می کنند، به جای آنکه آن را به سمت نیازهای بشردوستانه تحت کنترل سازمان ملل هدایت کنند.

پاتروشف افزود: طعنه آمیز است که واشنگتن نیمی از این بودجه را برای ادعای غرامت بستگان قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اختصاص داده که مشخص است مردم افغانستان هیچ ارتباطی با آن ندارند.

این مقام روس تصریح کرد: با توجه به بحران رو به رشد غذایی در سراسر جهان که در کنار موضوعات دیگر به واسطه تحریم های ضد روسی ایجاد شده است، درصد جمعیتی که در افغانستان با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است به زودی به رقم فاجعه باری برسد.

پاتروشف اضافه کرد: آمریکا و بریتانیا موانعی را برای احیای فعالیت عادی اپراتورهای مالی افغانستان با نظام بانکی بین‌المللی ایجاد کرده‌اند.

وی از واشنگتن خواست بی درنگ دارایی‌های افغانستان را که به صورت غیرقانونی مسدود شده است، به منظور توسعه طرح‌های اجتماعی و عمومی در افغانستان آزاد کند.

 مردم افغانستان از زمان به قدرت رسیدن طالبان در اوت ۲۰۲۱، با مشکلات زیادی از جمله فقر، گرسنگی و بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و کشورهای غربی به ویژه آمریکا بدون توجه به بحران انسانی در افغانستان، تحریم های سختی را به این کشور تحمیل کرده اند.

با وجود هشدار تقریبا تمامی سازمان های بشردوست درباره تبعات بحرانی انسانی در افغانستان، غربی ها همچنان برای کمک به این کشور بهانه تراشی می کنند.

 

کلیدواژه