میزان 07, 1401 16:06 Asia/Kabul
  • روسیه: داعش در پی ناامید کردن مردم افغانستان است
    روسیه: داعش در پی ناامید کردن مردم افغانستان است

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت داعش با استفاده از همه امکانات برای ایجاد ترس و ناامیدی در بین مردم افغانستان تلاش می‌کند.

به گزارش رادیو دری، «آنا اوستیگنیوا» معاون معاون نماینده روسیه در سازمان ملل با ابراز نگرانی از حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان افزود بسیاری از اقلیت‌های قومی و مذهبی شامل زنان و کودکان در یک سال گذشته در افغانستان، قربانی تروریسم شده‌اند.

اوستیگنیوا در ادامه با اعلام حمایت از زنان افغانستان اظهار کرد: نمی‌توانیم چشمان خود را بر واقعیت زندگی زنان در افغانستان ببندیم.

پیش از این، سرویس اطلاعات خارجی روسیه با اشاره به حمله داعش به سفارت روسیه در کابل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: پیشرفت‌‎های در حال ظهور برای عادی‌سازی اوضاع در افغانستان به وضوح خوشایند آمریکا و متحدانش نیست.

این بیانیه با اشاره به حمله ائتلاف آمریکا و متحدانش به افغانستان و نتیجه 20 سال حضور نظامی آنها در افغانستان می‌افزاید: حضور طولانی مدت کشورهای غربی در افغانستان تنها منجر به نابودی اقتصاد، انحطاط در بخش امنیتی و ایجاد بستر برای رشد افراط‌ گرایی شد.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه در ادامه تصریح کرده است: نتیجه خودداری کشورهای غربی از همکاری هماهنگ بین‌المللی در مبارزه با افراط گرایی، افزایش فعالیت‌های تروریستی در افغانستان بوده است.

داعش مسئولیت حمله به سفارت روسیه در کابل را برعهده گرفت

داعش سفارتخانه‌های خارجی در کابل را تهدید به حمله کرد

کلیدواژه