بازرس متقلب در ولایت بغلان، اسناد محرمانه نظامی را گرفت و از افسران نظامی تفدیر کرد!
(last modified 1395-09-14T12:07:31+00:00 )
قوس 14, 1395 16:37 Asia/Kabul

فعالان مدنی و اعضای شورای ولایتی بغلان از دولت خواستند تا موضوع فرد جاعلی که خود را به عنوان نماینده شورای امنیت حکومت افغانستان جا زده بود را به طور جدی پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری فردی با نام سردار زمری داود که با اسناد جعلی خود را نماینده ارشد شورای امنیت افغانستان معرفی کرده بود با حضور در ولایت بغلان ضمن تقدیر از برخی افسران نظامی موفق شد تعدادی از اسناد مهم نظامی را از آنان گرفته و متواری شود.

به گفته مفامات امنیتی ولایت بغلان این فرد با یک چرخ بال با هدف بررسی وضعیت امنیتی به ولایتهای بغلان و کندوز سفر کرده بود.

نور حبیب گلبهاری فرمانده پلیس بغلان با تایید این خبر که از سوی این فرد جعلی تقدیر شده است! میگوید، با توجه به اینکه نامبرده با چرخبال با بغلان سفر کرده بود وی ناچار شده است تا از وی استقبال کند.

مهمند کتاوازی فرمانده گردان 209 شاهین که گفته شده است فرد جاعل از چرخبالهای این گردان استفاده کرده است با اعلان بی خبری از این ماجرا گفت،پس از کسب اطلاعات اولیه و تحقیقات کافی به جاعل بودن وی پی برده و خاطی را در مزار شریف دستگیر کردیم.

عبدالولی راجی عضو شورای ولایتی بغلان در این رابطه به رادیو دری گفت که حکومت در برابر چنین اتفاقاتی بی توجه است .

به گفته وی فرد خاطی در این زمینه سابقه دار است و پیش از این نیز با جعل اسناد رسمی خود را جای سناتور پارلمان افغانستان و همچنین رئیس امور اداری پلیس شمال افغانستان معرفی کرده و اقداماتی نیز انجام داده بود که دولت با وی برخورد جدی نکرده است.

وی از دولت افغانستان خواست تا نسبت به تعقیب و مجازات این افراد اقدام کرده و از بروز چنین اتفاقتی جلوگیری کند