میزان 10, 1401 17:17 Asia/Kabul

بزرگان اقوام در ولایت بغلان در یک سیمنار علمی، کشورهای غربی مخصوصا آمریکا را عامل ایجاد توطئه علیه نظام کنونی در افغانستان دانستند.

به گزارش عبدالسمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، سران اقوام، چهره های سیاسی طالبان، فرهنگیان و استادان در ولایت بغلان ،تاکید کردند که جهان غرب به جای حمایت از ثبات ایجاد شده در افغانستان، در حال راه اندازی توطئه در این کشور است.

سران اقوام و علمای دین در بغلان از مردم خواستند که از نظام کنونی در این شرایط حمایت کرده و با تمام قوت کار کنند تا غرب را در جنگ فکری شکست بدهند.
مصطفی هاشمی رئیس اطلاعات و فرهنگ بغلان در این نشست گفت پس از روی کار آمدن طالبان پیشرفت های خوبی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره به وجود آمده است.

وی افزود: جهان اکنون از ثبات در افغانستان حمایت نمی کند و سعی در ایجاد توطئه دارند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ بغلان افزود کشورهای غربی در تلاش برای ایجاد تنش در افغانستان هستند که این امر هرگز تحقق نخواهد یافت.
همچنین سایر شرکت کنندگان و سخنرانان این سمینار از جوانان خواستند تا با بهره گیری از توان فکری و بدنی خود با قاطعیت تمام در مقابل جنگ فکری در این کشور بجنگند.
این سمینار علمی در ولسوالی بغلان مرکزی دایر شده بود که در آن علاوه بر سران اقوام، مسوولین حکومت محلی طالبان، علما،استادان و دانشجویان نیز اشتراک داشتند.

وزارت خارجه طالبان: افغانستان مثالی از وفاق مذهبی و ملی در منطقه است

کلیدواژه