قوس 15, 1395 08:20 Asia/Kabul
  •  تاکید بر گسترش روابط فرهنگی ایران و افغانستان

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران گفت: اشتراکات فراوان فرهنگی ایران افغانستان ، سرنوشت دو کشور را به یکدیگر گره زده است .

به گزارش ایرنا، "ابوذر ابراهیمی ترکمان" رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران روز یکشنبه درنخستین همایش مشترک دانشگاه علامه طباطبایی و انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان در تهران گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور را در چارچوب منافع دو ملت دانست. 

ابراهیمی ترکمان تاکیدکرد:ایران وافغانستان دشمنان وسرنوشت مشترک دارند بنابراین برای اینکه آسیب  نبینند باید ازهرعاملی که باعث تفرقه بین دو کشورمی شود بپرهیزند و به دنبال ارتقای سطح روابط  باشند.

رییس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی ایران با اشاره به سیر تحولات فرهنگی ایران وافغانستان تصریح کرد:درعرصه روابط فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر دولت‌ها و ملت‌ها، هیچ کشوری به اندازه افغانستان با ایران دارای مشترکات فرهنگی، دینی و تمدنی نیست.

نخستین همایش مشترک دانشگاه علامه طباطبایی و انستیتومطالعات استراتژیک افغانستان روزیکشنبه با عنوان «گفت‌وگوی فرهنگی ایران و افغانستان» با حضور "نصیراحمد نور" سفیر افغانستان در ایران درتهران گشایش یافت.

این همایش دو روزه به مباحثی چون «ارزش‌های فرهنگی مشترک جوامع ایران و افغانستان»، "روابط فرهنگی میان ایران و افغانستان در دوران معاصر"، «تحلیل فرصت‌ها و موانع موجود برای گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و افغانستان» و «نقش زبان در همگرایی فرهنگی ایران و افغانستان» می پردازد.

 

کلیدواژه