عقرب 02, 1401 08:53 Asia/Kabul
  • کاظمی قمی:۵۲۰ هزار دانش آموز افغانستانی در ایران تحصیل می‌کنند
    کاظمی قمی:۵۲۰ هزار دانش آموز افغانستانی در ایران تحصیل می‌کنند

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان گفت: در سال تحصیلی جاری ۵۲۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس ایران مشغول تحصیل هستند.

به گزارش رادیو دری، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان درباره افغانستانی‌های مقیم در ایران افزود: تا زمانیکه شرایط در افغانستان به یک ثبات نیمه پایدار در ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره نرسد، حضور اتباع افغانستانی در ایران ادامه دارد.
نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایرانی در امور افغانستان بابیان اینکه ایران مهاجرپذیرترین کشور منطقه است، گفت: هیچ‌کدام از کشورهای منطقه حتی پاکستان جاذبه و ظرفیت مهاجرپذیری جمهوری اسلامی را ندارد و هیچ کشوری مانند ایران اثرپذیر از تحولات افغانستان نیست.
کاظمی قمی با بیان اینکه مردم افغانستان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بیشترین نقش و تأثیرگذاری را می‌توانند داشته باشند، افزود: فقدان نگاه راهبردی درازمدت به مسئله مهاجرت مشکل اصلی کشور در رابطه با این موضوع است.
نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان تصریح کرد: تلاش آمریکا برای درگیرکردن طالبان با ایران، سیاست‌های آمریکا برای افزایش ناامنی در منطقه به همراه تشکیل نشدن دولت فراگیر ملی از چالش‌های ایران در مواجهه با افغانستان است.
«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان  روز یکشنبه در قم، جنوب تهران، با شماری از نخبگان، علما، استادان و شخصیت های فکری، علمی و فرهنگی کشور افغانستان دیدار و درباره مسائل مربوط به این کشور تبادل نظر کرد.

وعده کاظمی قمی برای حل مشکلات بانکی تاجران افغانستانی در ایران

کلیدواژه