عقرب 09, 1401 09:24 Asia/Kabul
  • نگرانی سازمان جهانی غذا از وضعیت تغذیه خانواده های افغان
    نگرانی سازمان جهانی غذا از وضعیت تغذیه خانواده های افغان

سازمان جهانی غذا از ناتوانی والدین خانواده ها در افغانستان در تهیه غذا برای فرزندان‌شان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رادیو دری، سازمان جهانی غذا (WFP) دیروز یکشنبه با انتشار گزارشی یک بار دیگر اعلام کرد، بحران اقتصادی در افغانستان و وخیم تر شدن اوضاع به دلیل خشکسالی، تغییرات اقلیمی ، تهیه غذا توسط والدین برای فرزندان شان بامشکل روبرو کرده است.

بخش ویژه افغانستان سازمان جهانی غذا هفته پیش گفته بود، در افغانستان از هر ده نفر 9 نفر غذای کافی در اختیار ندارند. برخی سازمان های بشردوست تعداد افغان هایی را که به غذای کافی دسترسی ندارند را 19 میلیون نفر تخمین زده اند.

گفتنی است، سازمان های بین المللی فعال در بخش بهداشت درمان نیز اعلام کرده اند، همه روزه شمار زیادی از مردم افغانستان به دلیل کمبود امکانات پزشکی و دارویی به بیماری های مختلف مبتلا می شوند و شمار زیادی از افغان ها به همین دلیل بر اثر ابتلا به بیماری های ساده از جمله اسهال و سرخک جان خود را از دست می دهند.

لازم به یادآوری است، آمریکا ده میلیارد دلار از دارایی های مردم افغانستان را توقیف و سپس سه میلیارد دلار از این پول را به نفع قربانیان حوادث یازدهم سپتامبر مصادره کرد. این در حالی است که  حمله به برج های دوقلو در آمریکا، توسط اتباع عربستان سعودی انجام گرفته بود و افغان ها نقشی در آن نداشتند.

برنامه جهانی غذا برای زمستان مردم افغانستان، غذا ذخیره می‌کند

کلیدواژه