وزیر تحصیلات عالی طالبان خطاب به استادان دانشگاه: کشور را ترک نکنید
(last modified 1401-09-02T05:34:58+00:00 )
قوس 02, 1401 10:04 Asia/Kabul

سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت موقت طالبان در سفرش به قندوز خطاب به  استادان دانشگاه گفته است: کشور را ترک نکنید.

به گزارش عبد السمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، ندا محمد ندیم افزود: «استاد و کادرهای علمی افتخار کشور هستند و مشکل پرداخت حقوق برای شان حل شده است و به زودی تمام حقوق شان پرداخت می‌ شود.»

در همین حال مسئولان موسسات تحصیلات عالی دولتی و خصوصی که به قندوز آمده اند با شکایت از برخورد دوگانه حکومت با این نهاد‌ها می‌گویند مسئولان حکومت با چک لیست های جداگانه و راهنمایی های متضاد فرمایش های متفاوت دارند.

این مسئولان از وزارت تحصیلات عالی می‌خواهند که با نهاد های آکادمیک را همکاری نموده و مطابق قوانین و مقررات، از این نهاد‌ها بررسی و دیدن نمایند.

سیمع الله دانشیار رئیس نهادهای تحصیلات عالی خصوصی زون شمال شرق می‌گوید: مسئولان وزارت باید آنان را یاری کنند و در قسمت نصاب تحصیلی نیز مشکلات شان را حل کنند.

در همین حال عبدالاحد حاجی زاد رئیس یکی از موسسات تحصیلات عالی خصوصی می‌گوید: در پروسه تقرری استادان مشکلاتی وجود دارد، او‌ می افزاید برخی دانشکده هایی که نیاز است باید وزارت تحصیلات عالی به آن جواز فعالیت بدهد تا دانشگاه ها مطابق نیاز مردم خدمات ارائه کنند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت موقت طالبان در سفر اش به قندوز وعده سپرده است که مشکلات دانشگاه های دولتی و خصوصی را بررسی و حل خواهد کرد.

وزارت تحصیلات عالی طالبان: دانشجویان به نظام فعلی اعتماد کنند

کلیدواژه