قوس 20, 1395 08:38 Asia/Kabul
  • دیدار وزیر دفاع امریکا با رئیس جمهور افغانستان 

اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا روز جمعه با محمد اشرف غنی رئیس‌ جمهور افغانستان در کابل دیدار  و درباره اوضاع امنیتی این کشور گفت وگو کرد .

اشتون کارتر وزیر دفاع  امریکا روز جمعه با محمد اشرف غنی رئیس‌ جمهور افغانستان در کابل دیدار و درباره اوضاع امنیتی این کشور گفت وگو کرد. 
به گزارش خبرگزاری آوا، در این دیدار اشتون کارتر با اشاره به اینکه افغانستان یکی از شرکای مهم و استراتژیک امریکا است از تلاش نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای مقابله با حملات طالبان قدردانی کرد.
وی افزود امریکا تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای امنیتی وارتش افغانستان قرار می دهد تا  بتوانند، گروههای مخالف دولت اشرف غنی را نابود کنند .
رئیس‌ جمهور افغانستان نیز برادامه  همکاری‌های امریکا با کشورش در عرصه‌‌های مختلف به‌ ویژه در بخش  امنیتی و دفاعی  تاکید  کرد.
در این دیدار اشرف غنی از شجاعت و توانایی نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان  در راستای دفاع از تمامیت ارضی و از بین‌بردن مخفیگاههای تروریستها  قدردانی کرد.
سپس  کارتر در نشست خبری مشترک با غنی گفت، آمریکا به یک افغانستان امن و مستقل متعهد است و متعهد باقی خواهد ماند.
 وزیردفاع آمریکا صبح امروز درسفری از پیش تعیین نشده وارد کابل شد. 
در چهارماه گذشته این دو مین سفر کارتربه افغانستان است .
سفرامروز  اشتون کارتر به افغانستان در شرایطی انجام شده که گفته می‌شود حملات طالبان و گروه تروریستی داعش در این کشور افزایش یافته است.
بر اساس جدیدترین گزارش وزارت دفاع آمریکا، از آغاز حملات سال 2001  آمریکا به افغانستان تاکنون 2366 نظامی آمریکایی کشته و 20 هزار و 166 نظامی نیز در مناطق مختلف افغانستان زخمی شده‌اند.
 بر اساس این گزارش، تلفات نیروهای امنیتی افغانستان هم در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته 27 در صد افزایش یافته است. 
در حال حاضر حدود 10 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.  

 

کلیدواژه