جدی 21, 1401 20:18 Asia/Kabul

مسوولان طرح کانال ننگرهار می گویند که هزاران جریب زمین مربوط به این طرح آبیاری و آماده کشت شده است.

به گزارش محمدآصف شینواری خبرنگار رادیو دری؛ مولوی غلام رحمن کظیم رئیس اداره کانال ننگرهار در نشست خبری افزود: 12 هزار جریب زمین مربوط  به کانال ننگرهار که از 50 سال پیش به این سو استفاده نشده بود در نتیجه سعی و تلاش صورت گرفته، آباد و کاشته شده است.

وی اضافه کرد: محصولات به دست آمده از این زمین ها تا حدی نیازمندی مردم این ولایت را برآورده کرده است و به ولایات دیگر کشور نیز صادر خواهد شد.

 رئیس اداره کانال ننگرهار اظهار کرد: به موازات، 2 هزار و 600 جریب زمین باغ های ستروس در طرح کانال وجود داشت که همه ساله از آن، محصول برداشت می شد؛ اما در بیش از یک سال گذشته 9 هزار و 500 جریب زمین دیگر  آماده ایجاد باغ های ستروس شده است.

 مولوی غلام رحمن کظیم افزود: در آینده نزدیک  نیز با هدف خودکفایی در تولید میوه ستروس و جلوگیری از واردات آن  17 هزار جریب زمین ستروس در کانال ننگرهار کاشته خواهد شد.

وی همچنین از احیای مجدد باغ های زیتون به عنوان بخش مهمی از طرح کانال ننگرهار خبر داد و گفت: 400 جریب باغهای زیتون احیا شده است که در دو تا سه  سال آینده از آن محصول برداشت خواهد شد.

طرح کانال ننگرهار در افغانستان یکی از طرح های مهم و حیاتی در عرصه زراعت است که می تواند این کشور را در بخش تولیدات ستروس و زیتون به سوی خودکفایی سوق دهد و زمینه اشتغال و درآمد هزاران نفر را نیز فراهم کند.

افزایش محصول ستروس در ولایت ننگرهار

افزایش حاصلات زیتون در ننگرهار

کلیدواژه