دلو 05, 1401 09:50 Asia/Kabul

یک ماه پس از تصمیم جنجالی طالبان درباره جلوگیری از همکاری زنان افغانستان با مراکز غیر دولتی، خبرهای دریافتی از تجدید نظر در این تصمیم حکایت دارد.

به گزارش آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مولوی امین الله شریف رئیس اقتصاد ولایت ننگرهار در یک نشست خبری گفت دراین ولایت ۲۲۵ موسسه کمک رسان نزد انان ثبت وراجستر است که 46 مورد آن موسسات خارجی می باشد.

به گفته ی وی در سال نو میلادی هفت موسسه خارجی و پانزده موسسه داخلی برای فعالیت در ولایت ننگرهار نزد انان ثبت نام کرده است.

مولوی امین الله شریف در این نشست خبری در پاسخ پرسشی در مورد اجازه کار برای زنان افغان در موسسات خارجی و داخلی گفت:  در اینده نزدیک از جانب وزارت اقتصاد حکومت طالبان به زنان تحت شرایط ویژه حجاب در موسسات داخلی وخارجی که در سکتورهای صحت ومعارف فعالیت دارند اجازه کارکردن خواهد داد.

رییس اقتصاد ولایت ننگرهار افزود اسناد 222 پروژه کوچک وبزرگ برای ولایت ننگرهار را که ارزش مجموعی ان 12 میلیارد دالر می شود تهیه وبه وزارت اقتصاد حکومت طالبان فرستاده است .

به گفته ی موصوف در سال روان از فعالیت موسسات کمک رسان در ولسوالی های مختلف ولایت ننگرهار نظارت نموده وبر شفافیت در کارهای انان تاکید کرده است.

 مولوي امین الله شریف همچنان گفت تسهیلاتی را برای موسسات نیز فراهم کرده  است.

  به گفته ی وی در گذشته امضای تفاهمنامه های همکاری بین موسسات و ادارات حکومتی یک پروسه زمان گیر بود که موسسات نیز از ان شاکی بودند اما اکنون این پروسه در ده الی پانزده روز را در بر می گیرد.

 ولایت ننگرهار یکی از ولایات پرجمعیت افغانستان است که با توجه به زندگی روزمره باشندگان  مناطق دوردست و کوهستانی بودن ان به کار وفعالیت موسسات کمک رسان نیاز بیشتری دیده می شود.

 

مقام سازمان ملل متحد: وضعیت زنان افغانستان زنگ خطری برای همه‌ زنان است

کلیدواژه