گریفیتس: برای رفع محدودیت‌های زنان در افغانستان پیشرفت‌هایی به‌دست آمده است
(last modified 1401-11-06T11:19:10+00:00 )
دلو 06, 1401 15:49 Asia/Kabul
  • گریفیتس: برای رفع محدودیت‌های زنان در افغانستان پیشرفت‌هایی به‌دست آمده است
    گریفیتس: برای رفع محدودیت‌های زنان در افغانستان پیشرفت‌هایی به‌دست آمده است

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: در مذاکره با مقامات حکومت طالبان برای برداشتن محدودیت‌ها علیه زنان، پیشرفت‌هایی به دست آمده است.

به گزارش رادیو دری ، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه که اخیرا با مقامات حکومت طالبان در کابل دیدار کرده، بدون اشاره به جزییات این پیشرفت ها افزود: مقررات محدودکننده طالبان در برابر کار زنان امدادگر، بسیار ناگوار و سخت است.

گریفیتس که برای دیدار با سران طالبان، در افغانستان به‌سر می‌برد تصریح کرد: به افغانستان آمده است تا از طالبان بخواهد که این ممنوعیت‌ها را لغو کنند و با قائل شدن استثنائاتی، به زنان اجازه فعالیت بدهند.

پیش از گریفیتس، آمنه محمد از مقامات سازمان ملل نیز در صدر هیاتی به کابل سفر کرده بود تا درباره لغو محدودیت ها علیه زنان با سران طالبان گفتگو کند.

در پی این آمد و شدها، چند روز پیش سه مرکز غیردولتی فعال در حوزه صحی فعالیت‌ خود را به شکل جزئی با حضور کارمندان زن افغان از سر گرفتند.

« ذبیح الله مجاهد » سخنگوی حکومت طالبان هم اخیرا در واکنش به نگرانی جامعه جهانی از ممنوعیت تحصیل دختران افغان وعده داد که با مساعد شدن زمینه، مشکل تحصیل دختران در افغانستان حل خواهد شد .

 سیاست های دولت موقت طالبان به ویژه ممنوعیت تحصیل دختران مدارس پایه ششم به بالای افغانستان و ممنوعیت تحصیل دختران در دانشگاه ها به چالش اساسی داخلی و خارجی برای این گروه تبدیل شده است، به طوری که مجامع بین المللی حاضر به همکاری با طالبان نیستند.  

طالبان: مشکل تحصیل دختران در افغانستان حل خواهد شد

آمنه محمد: زنان افغان در ترس و نگرانی بسر می‌برند

کلیدواژه