دلو 11, 1401 09:29 Asia/Kabul
  • درخواست پاکستان از افغانستان برای برخورد قاطع با تروریست‌ها
    درخواست پاکستان از افغانستان برای برخورد قاطع با تروریست‌ها

وزیر دفاع پاکستان ساعاتی پس از حمله انتحاری در شهر پیشاور که تاکنون منجر به جان باختن ۵۹ نفر شده است، از افغانستان خواست تا جلوی‌ استفاده تروریست‌ها از قلمروی این کشور را بگیرد.

به گزارش رادیو دری، «خواجه محمد آصف» که همراه نخست وزیر و فرمانده ارتش این کشور برای بررسی تحولات پیرامون حمله مرگبار امروز به مسجدی در پیشاور به این شهر رفته بود، گفت: متاسفانه قلمروی افغانستان از سوی تروریست‌ها علیه کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی طی گفت‌وگو با رسانه‌ها افزود: پاکستان از برادران افغانستانی خود مطالبه می‌کند تا برخورد موثر علیه تروریست‌ها انجام داده و اجازه سوء استفاده از قلمروی این کشور علیه همسایگان را ندهد.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت: با خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان موج تروریسم به سمت پاکستان سرازیر شد و با آغاز حکومت طالبان در کابل، عناصر تروریستی در قلمروی افغانستان سازماندهی شدند.

وی رویدادهای تروریستی اخیر در پیشاور و بنو را نتیجه شکست راهبرد امنیتی در ایالت خیبرپختونخوا دانست و گفت: امنیت این ایالت (به عنوان استان همجوار مرزی با افغانستان) طی چهار سال اخیر به شدت تضعیف شده است.

شمار قربانیان انفجار تروریستی دیروز در مسجد شهر پیشاور به 61 نفر افزایش یافته و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طالبان پاکستان: انفجار امروز پیشاور آغاز حملات انتقام جویانه است

کلیدواژه