دلو 14, 1401 16:35 Asia/Kabul
  • یک سازمان بین‌المللی فعالیت‌ خود در افغانستان را «با حضور کارمندان زن» از سر می‌گیرد
    یک سازمان بین‌المللی فعالیت‌ خود در افغانستان را «با حضور کارمندان زن» از سر می‌گیرد

یک سازمان بین المللی اعلام کرد که مجوزی از سوی حکومت طالبان برای کار زنان در برخی وزارتخانه‌ها دریافت کرده است.

به گزارش رادیو دری، کمیته بین‌المللی نجات در گزارش جدید خود اعلام کرد که این کمیته برای اجازه کار بانوان در وزارت‌های صحت و فرهنگ و معارف از طالبان مجوز دریافت کرده است. 

این درحالی است که طالبان مدتی قبل تحصیل دختران در دانشگاه‌ها را منع کردند. به دنبال آن، این گروه کار زنان در مؤسسات غیردولتی ملی و بین‌المللی را نیز ممنوع اعلام کردند.

این تصمیم طالبان باعث شد تا شماری از سازمان‌های بشردوستانه فعالیت‌شان را در افغانستان متوقف کنند.

پیش از این سازمان نجات کودکان گفته بود که برخی از فعالیت‌هایش را در مناطقی از افغانستان که تضمین‌های قابل اعتمادی برای بازگشت کامل زنان به کار داده شده است، از سر می‌گیرد.

دیوید رایت، مدیر عامل سازمان نجات کودکان گفته بود: «در پی ممنوعیت امدادگران زن از سوی وزارت اقتصاد طالبان، سازمان نجات کودکان فعالیت‌هایش را متوقف کرد.»

وی افزود که برای ارائه مصون و موثر خدمات برگشت کارمندان زن این اداره ضروری است و سازمان نجات کودکان بدون آن‌ها به‌سادگی نمی‌تواند فعالیت کند.

به گفته رایت، زنان ۵۰ درصد نیروی کار سازمان نجات کودکان در افغانستان را تشکیل می‌دهند که حضور آن‌ها برای ارایه خدمات به زنان نیازمند بسیار مهم است.

براساس گفته‌های وی، فعالیت‌های جدید سازمان نجات کودکان در افغانستان که درصد اندکی از فعالیت‌های کامل این اداره را تشکیل می‌دهد، در بخش‌های بهداشت، تغذیه و برخی از خدمات آموزشی خواهد بود.

حقانی در دیدار پوتزل : برای حل معضل آموزش و کار بانوان تلاش می کنیم

کلیدواژه