حوت 15, 1401 09:25 Asia/Kabul

نماینده اتحادیه اروپا در نشست خبری در کابل مخالفت این نهاد اروپایی با مقاومت مسلحانه در افغانستان را اعلام کرد.

توماس نیکلاسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا که به افغانستان سفر کرده ، با شماری از مقامات طالبان از جمله مولوی عبدالکبیرمعاون سیاسی نخست وزیر طالبان دیدار و گفت و گو کرده است.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، توماس نیکلاسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان که به این کشور سفر کرده است گفت، این اتحادیه از هیچ مقاومت مسلحانه ای در افغانستان پشتیبانی نمی‌کند.

نیکلاسون در این نشست خبری تصریح کرد، افغانستان سال‌ها خشونت را تجربه کرده و اکنون فرصت است تا این خشونت‌ها پایان یابند.

این مقام اروپایی نیز همانند سایر مقامات کشورها و نهادهای غربی همزمان با تحمیل تحریم های شدید علیه افغانستان به بهانه تصمیمات حکومت طالبان، از اوضاع بشری در این کشور ابراز نگرانی کرد.

نیکلاسون افزود، اوضاع حقوق بشری در افغانستان بسیار نگران کننده باقی مانده است."

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان را یکی از مسایل مطرح شده درگفت و گو با مقامات طالبان توصیف کرد.

گفتنی است، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان در دیدار روز شنبه خود با مقام اروپایی از تمایل این گروه برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان سخن به میان آورده بود. 

غربی ها که پس از دو دهه اشغال افغانستان بدون هیچ برنامه ای این کشور را ترک کردند، هم اکنون بدون توجه به نیاز مبرم افغان ها به دریافت کمک های بشردوستانه، ارسال این کمک ها را به تصمیم گیری های طالبان منوط می کنند.

نیکلاسون: طالبان، حقوق زنان را رعایت کنند

 

کلیدواژه