حمل 13, 1402 11:05 Asia/Kabul
  • واکنش وزارت دفاع طالبان به نگرانی سازمان پیمان امنیت جمعی
    واکنش وزارت دفاع طالبان به نگرانی سازمان پیمان امنیت جمعی

وزارت دفاع طالبان نگرانی کشور‌های عضو پیمان امنیت جمعی را مبنی بر گسترش نفود گروه‌های تروریستی در مرز‌های افغانستان بی اساس خواند.

این واکنش پس از آن است که ایمان‌قلی تاسماگامبتوف، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی در نشستی با مقام‌های دبیرخانه و ستاد مشترک این پیمان گفته که خطر گسترش نفوذ گروه‌های تروریستی از مرز‌های افغانستان شدت یافته است.

چندی پیش نیز بلال کریمی، معاون سخنگوی حکومت طالبان به نگرانی اعضای شانگ‌های درباره امنیت افغانستان واکنش نشان داد و گفت: خاک این کشور ضد هیچ کشوری استفاده نخواهد شد و نباید کشور‌ها در این زمینه نگرانی داشته باشند.

اما، درهمین حال مشاوران امنیت ملی اعضای شانگهای در نشستی در هند، از احتمال استفاده تروریست‌ها از خاک افغانستان علیه کشور‌های دیگر ابرازنگرانی کردند.

به گزارش رادیو دری ، درپی ابراز نگرانی اعضای پیمان امنیت جمعی مبنی بر گسترش نفوذ گروه‌های تروریستی در مرز‌های مشترک افغانستان با این کشور‌ها، "عنایت الله خوارزمی"، سخنگوی وزارت دفاع طالبان با رد این نگرانی ها گفت: مرز‌های افغانستان از صفر تا صد تحت کنترل است و نیرو‌های مرزی و مرزبانان طالبان شب و روز از مرز‌های خود حفاظت و حراست می‌کنند.

خبر دیگر اینکه " ذبیح‌الله مجاهد "، سخنگوی حکومت طالبان گزارش گروه بین‌المللی بحران درباره حضور تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان را بی اساس دانست و گفته، این گروه در افغانستان هیچ پایگاهی ندارد و نه تن‌ها به تحریک طالبان پاکستانی بلکه به هیچ گروه دیگری نیز اجازه داده نمی‌شود از خاک افغانستان در برابر کشور‌های دیگر استفاده کنند.️ 

سخنگوی طالبان: داعش دیگر تهدید بزرگی برای افغانستان نیست

کلیدواژه