حمل 27, 1402 09:50 Asia/Kabul

وزیر تجارت و معاون نخست وزیر قزاقستان با مسئولان حکومت طالبان از جمله ملاعبدالغنی برادر، امیرخان متقی و نورالدین عزیزی در کابل پایتخت افغانستان دیدار کرد.

به گزارش زهرا سلطانی خبرنگار رادیو دری، سریک ژومانگارین، وزیر تجارت و معاون نخست وزیر قزاقستان که به کابل سفرکرده است روز شنبه در دیدار با امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت طالبان گفت: تغییر حکومت در افغانستان خللی در مناسبات دوکشور ایجاد نکرده و دوطرف علاقمند تقویت مناسبات هستند.

ژومانگارین با اشاره به حضور گروهی از تجار در سفر هیات قزاقستانی به کابل گفت: افغانستان از نظر ترانزیت در موقعیت خاص و مهمی قرار گرفته و نقطه اتصال آسیای مرکزی و جنوبی است.

امیرخان متقی وزیر خارجه حکومت طالبان هم در این دیدار گفت: فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری در افغانستان مهیا شده و انتظار داریم با تلاش دوطرف سطح تجارت میان افغانستان و قزاقستان از ۹۰۰ میلیون دلار کنونی فراتر رود.

قزاقستان: به دنبال استفاده از جایگاه ویژه ترانزیتی افغانستان در منطقه هستیم

هیات قزاقستانی همچنین با نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان نیز دیدار کرد.

براساس اعلام وزارت صنعت و تجارت طالبان، دو طرف در این دیدار درباره ارتقای سطح تجارت میان دو کشور تا سطح سه میلیارد دلار، ایجاد زیرساخت های حمل و نقل و سرمایه گذاری در منابع معدنی افغانستان گفتگو کردند.

قزاقستان: به دنبال استفاده از جایگاه ویژه ترانزیتی افغانستان در منطقه هستیم

ثبات افغانستان در توسعه کریدور منطقه ای است

کلیدواژه