ثور 05, 1402 17:16 Asia/Kabul
  • معاون سازمان ملل: کشورها به تعهدات خود در قبال افغانستان عمل نکرده اند
    معاون سازمان ملل: کشورها به تعهدات خود در قبال افغانستان عمل نکرده اند

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه از بی توجهی کشورها به ایفای تعهدات خود در قبال وضعیت افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری،«مارتین گریفیتس» امروز پس از دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در تهران در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون کشور‌های جهان متعهد شده اند ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به افغانستان کمک کنند، اما در عمل کمک‌های مالی که تاکنون به این کشور ارسال شده بسیار کمتر از این تعهد بوده است.

وی افزود: هم اینک ۱۶ میلیون نفر از مردم افغانستان به کمک‌های انسان دوستانه نیاز دارند.

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه از حکومت موقت طالبان خواست به مسوولیت خود در قبال آموزش و کار زنان افغانستانی عمل کند.

مارتین گریفیتس تصریح کرد: مردم افغانستان هم باید به مسوولیت خود در قبال کشورشان عمل کنند و روی پای خود بایستند تا نیاز به خارج نداشته باشند.

وی همچنین ضرورت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن را از محور‌های گفت و گو‌ با وزیر امورخارجه ایران اعلام کرد و گفت: مهمترین اقدامی که می‌توان برای مردان، زنان و کودکان یمن انجام داد، برقراری صلح در  این کشور است.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه که به تهران سفر کرده است، با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه و «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امورخارجه ایران در امور ویژه سیاسی، دیدار و درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

هشدار نهادهای بین‌المللی درباره گسترش فقر در افغانستان

فقر و تنگدستی؛ عامل افزایش کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان

کلیدواژه