ثور 17, 1402 08:14 Asia/Kabul
  • نشست مشترک اسلام‌آباد با هدف مشارکت سیاسی، تجاری و منطقه‌ای
    نشست مشترک اسلام‌آباد با هدف مشارکت سیاسی، تجاری و منطقه‌ای

نشست مشترک وزرای خارجه پاکستان، چین و طالبان افغانستان با دستور کار مشارکت سیاسی، تجاری، ارتباطات منطقه‌ای و همچنین مبارزه مشترک علیه تروریسم برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه پاکستان شنبه شب پس از پایان پنجمین نشست مشترک وزیران خارجه پاکستان، چین و افغانستان دربیانیه ای اعلام کرد: سه کشور در فضای مثبت و دوستانه درباره گسترش همکاری‌های فی مابین و تلاش برای دستیابی به منافع مشترک رایزنی کردند.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه افزود: اسلام‌آباد، پکن و کابل بر اهمیت تداوم مشارکت آنان در حوزه‌های سیاسی، تجاری، توسعه ارتباطات منطقه‌ای به ویژه مبازره با تروریسم تاکید کردند.

پاکستان اعلام کرد ‌که مشتاقانه نگاه رو به جلو به پیشبرد برنامه مشترک با چین و افغانستان برای همکاری های منطقه ای تحت چارچوب سه جانبه دارد.

«چین گانگ» وزیر امور خارجه چین و «امیر خان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان برای شرکت در پنجمین نشست مشترک به میزبانی پاکستان و همچنین برگزاری جلسات دوجانبه روز گذشته وارد اسلام‌آباد شدند.

در طول سفر وزیر خارجه چین به اسلام‌آباد، چهارمین دور مذاکرات راهبردی دو کشور نیز به میزبانی زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان برگزار شد.

وزیران خارجه پاکستان و چین سپس در یک کنفرانس مطبوعاتی از حکومت طالبان خواستند تا به تعهدات خود عمل کنند و همزمان بر لزوم تعامل مستمر جامعه جهانی با طالبان برای کاهش رنج مردم این کشور و همچنین لغو تحریم‌ها علیه افغانستان تاکید کردند.

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت افغانستان، جلسه دوجانبه با وزیر خارجه چین و با حضور هیات‌های بلندپایه دو کشور در اسلام‌آباد برگزار کرد.

نشست مشترک اسلام‌آباد با هدف مشارکت سیاسی، تجاری و منطقه‌ای

متقی همچنین طی جلسه جداگانه‌ای با رهبران احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان به ویژه مولانا فضل الرحمان رییس حزب جمعیت علمای اسلام و سراج الحق رهبر جماعت اسلامی پاکستان دیدار کرد.

متقی برای گفتگو با وزیران خارجۀ چین و پاکستان به اسلام‌آباد رفت

 

 

کلیدواژه