ثور 23, 1402 11:50 Asia/Kabul

منابع صحی در ننگرهار تأیید کردند که یک مورد مثبت بیماری فلج کودکان یا پولیو در ولسوالی بتی‌کوت این ولایت ثبت شده است.

به گزارش آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، وزارت صحت عامه طالبان با پخش خبرنامه ای از قول دکتر نیک ولی شاه مومن مسئول مرکز ملی مبارزه با بیماری فلج اطفال گفته است که در سال روان میلادی این نخستین مورد مثبت بیماری فلج اطفال در کشور می باشد .

دکتر نیک ولی شاه مومن گفته است که این رویداد در ولسوالی بتی کوت ولایت ننګرهار ثبت شده وکودک مصاب شده به این بیماری چهار سال عمر دارد.

در خبرنامه همچنان از قول دکتر نیک ولی شاه مومن گفته شده که در سال گذشته در ولایات پکتیکا و کنر افغانستان دو مورد مثبت بیماری فلج اطفال وجود داشت که سال قبل از ان چهار مورد و در سال دوهزارو بیست 56 مورد مثبت بیماری فلج اطفال در کشور موجود بود که کاهش این رقم در نتیجه ی تطبیق موثر کمپاین های واکسین بیماری فلج اطفال می باشد .

دکتر مومن همچنان گفته است که قرار است کمپاین تازه تطبیق واکسین در ۲۱۷ ولسوالی ۲۳ ولایت افغانستان به روز دوشنبه آغاز شود که در نتیجه ی این کمپاین چهار روزه نزدیک به شش و نیم میلیون کودک زیر پنج سال قطره های واکسین را دریافت خواهد کرد.

در ولایت ننگرهار این رویداد مثبت بیماری فلج اطفال بعد از ان ثبت می گردد که در مناطق پشاور، هنگو و وزیرستان جنوبی در آن طرف خط دیورند از ثبت واقعات مثبت محیطی گزارش داده شده بود.

ثبت 2 مورد مثبت فلج اطفال در افغانستان

کلیدواژه