جوزا 03, 1402 08:04 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران در یک نشست خبری مشترک با جوکو ویدودو، رئيس جمهور اندونزیا بر تشکیل حکومت فراگیر و امکان فعالیت‌های اجتماعی و آموزشی برای دختران در افغانستان تأکيد کرد .

به گزارش رادیو دری، ابراهیم رئیسی گفت: «دیدگاه دو کشور ایران و اندونزی درباره ضرورت تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان که همه اقوام و مذاهب را نمایندگی کرده و در جهت احقاق حقوق همه مردم این کشور گام بردارد، یکسان است».

رئیس جمهور ایران با اشاره به حضور «مؤثر و موفق» دختران و زنان افغانستان در عرصه‌های مختلف گفت: «زنان و دختران افغانستانی نیز این توانمندی را دارند که برای کشورشان و امت اسلامی افتخار آفرینی کنند و باید امکان فعالیت‌های اجتماعی از جمله بهره‌مندی از فرصت‌های آموزشی برای آنان فراهم شود».

در این دیدار ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران گفت: باید امکان فعالیت‌های اجتماعی و آموزشی برای دختران در افغانستان فراهم شود.

رئیسی با بیان اینکه دو دهه حضور آمریکا در افغانستان ثمره‌ای جز ویرانی و کشتار و از جمله ۳۵ هزار کودک معلول نداشت، اظهار داشت: ایران و اندونزی در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی قائل به مبارزه جدی با یکجانبه‌گرایی هستند

سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی و با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور، یکم جوزا در صدر هیأتی بلندپایه عازم جاکارتا شد.

رئیسی: گسترش روابط ایران و اندونزی به نفع جهان اسلام است

کلیدواژه