جوزا 04, 1402 10:21 Asia/Kabul
  • طالبان: برای هماهنگی کمک‌ها کمیته مشترک تشکیل می‌شود
    طالبان: برای هماهنگی کمک‌ها کمیته مشترک تشکیل می‌شود

طالبان اعلام کرد برای هماهنگی بیشتر با سازمان ملل کمیته ای را تشکیل داده و قرار است کمک های بشردوستانه به افغانستان ساماندهی شود.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه طالبان اعلام کرد که یک کمیته هماهنگی به‌منظور هماهنگی بیشتر میان ادارات این گروه و نهادهای مربوط سازمان ملل متحد ایجاد می‌شود.

ضیااحمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان با نشر توییتی گفته است که نشست هماهنگی بین نهادهای سازمان ملل متحد در افغانستان و نهادهای مرتبط به این گروه روز چهارشنبه، ۳ جوزا، در مقر این وزارت برگزار شد.

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در این نشست گفته که افغانستان از چهار دهه جنگ متاثر شده و مدتی است که به کمک‌های بین‌المللی نیاز دارد.

به باور او، به «برکت» این کمک‌ها افغانستان می‌تواند روی‌پای خود بایستد و به‌جای کشور دریافت‌کننده به یک کشور کمک‌کننده تبدیل شود.

در همین حال، رامز الاکبروف، معاون دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز گفته است: «ما و شما همه یک هدف داریم و آن این است که افغانستان را آباد و خودکفا کنیم.»

وی تصریح کرده است که توزیع کمک‌ها را به‌صورتی سازماندهی کنند تا برای مردم فرصت‌های شغلی ایجاد شود و اقتصاد راه‌اندازی شود.

سازمان ملل از قطع کمک های مالی به افغانستان خبرداد

کلیدواژه