جوزا 15, 1402 08:10 Asia/Kabul

جمهوری اسلامی ایران در بخش ایجاد فابریکه تولید سیروم با افغانستان همکاری می کند.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، دکتر قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه در دیدار با رییس اداره صادرات  ایران در افغانستان بر چگونگی توسعه تجارت میان دو کشور در بخش های دارو  و فن آوری های طبی گفت وگو کردند.

وزیر صحت عامه طالبان، بر تقویت برنامه های تجاری میان افغانستان وایران  تاکید نموده گفت که ما به ایجاد یک باب فابریکه تولید سیروم نیاز داریم.

 رییس اداره صادرات کشور ایران در افغانستان ضمن تاکید بر روابط تجاری میان دو کشور گفت که ما آماده هستیم تا بعد از بررسی های ضروری با وزارت صحت عامه در قسمت ایجاد فابریکه تولید سیروم همکاری کنیم.

همچنان در یک خبر دیگر وزارت صحت عامه حکومت طالبان می گوید : قلندر عباد وزیر صحت عامه،  در نشستی که با سفیر کشور چین در دفترش داشت، در مورد سیستم صحی خواهان همکاری های دو طرفه هر دو کشور در بخش صحت شد.

وزیر صحت عامه، از همکاری های قبلی کشور چین در افغانستان تشکر نموده گفت که کشور چین یکی از همکاران مهم افغانستان در تمام عرصه ها می‌باشد.

قلندر عباد، هم‌چنان از سفیر چین خواست تا وزارت صحت عامه را در بخش فراهم سازی برنامه های آموزشی تحت یک تفاهم نامه همکاری نماید.

 سفیر کشور چین هم، بر ادامه همکاری این کشور در افغانستان تاکید نموده گفت که ما آماده هستیم تا وزارت صحت عامه را در بخش های مورد نیاز همکاری نماییم.

اعزام گروهی از بانوان افغانستانی برای آموزش پزشکی به ایران

کلیدواژه