جوزا 22, 1402 14:05 Asia/Kabul

نهادهای خیریه در هرات از توزیع کمک های بشردوستانه و فراهم کردن زمینه ی کار برای شمار زیادی از کودکان بی سرپرست در این ولایت خبر می دهند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، یک نهاد خیریه در ولایت هرات با برگزاری دوره های آموزشی حرفه و فن برای تعدادی از کودکان بی سرپرست تلاش دارد تا ان ها را وارد بازار کار کند.

عبدالظاهر ارشاد معاون بنیاد عاطفی در هرات بر این باور است که در شرایط فعلی باید همه دست به دست هم بدهند و شرایط زندگی خوب را برای کودکان کار و بی سرپرست مساعد سازند.

معاون بنیاد عاطفی در هرات با اشاره بر اینکه  پس از بررسی های لازم صنوف آموزشی حرفه برای این شمار از کودکان و جوانان برگزار شده، اظهار داشت: علاوه بر ایجاد زمینه های فراگیری فن و حرفه برای 100 تن از این جوانان و نوجوانان، برای دستکم 400 تن از اطفال یتیم و بی بضاعت دیگر درس و تعلیم نیز مساعد شده است.

با این حال مسئولان در ادره کار و امور اجتماعی هرات میگویند: این اداره به تنهایی نمی تواند برای شمار زیادی از کودکان کار و بی سرپرست زمینه های آموزشی و اشتغال را مساعد کند.

حمیدالله صمدی معاون اداری کار و امور اجتماعی هرات با اشاره بر اینکه همه ساله برای 1500 نوجوان و جوان در این ولایت صنوف آموزشی و زمینه فراگیری کسب و کار برگزار می شود ، تصریح کرد: برنامه جمع آوری اطفال خیابانی نیز از سوی این اداره راه اندازی شده و آن تعداد از کودکان و نوجوانانی که بی سرپرست هستند جهت حفاظت و آموزش آنان را به پرورشگاه ها منتقل می کنند.

فراهم کردن زمینه کار برای 30 تن در ولایت ننگرهار

کلیدواژه