جوزا 23, 1402 09:21 Asia/Kabul

معاون اداری رئیس حکومت طالبان تاکید کرد: تحریم ها راه حل اختلافات نیست و جامعه بین‌المللی باید راه تعامل و گفتگو را با امارت اسلامی در پیش گیرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری؛ عبدالسلام حنفی در دیدار با کارل سکاو معاون سازمان جهانی غذا با بیان اینکه تحریم ها بر فعالیت های بشر دوستانه اثر می گذارد افزود: جامعه بین المللی نباید فراموش کند  که افغانستان در اثر جنگ و نابسامانی نیم قرن گذشته و خشکسالی های اخیر متضرر شده است.

وی افزود: پس از حاکمیت امارت اسلامی افغانستان، امنیت در سراسر این کشور برقرار شده و در هیچ منطقه ای از افغانستان جنگ و ناامنی وجود ندارد.

معاون اداری رئیس حکومت طالبان ادامه داد: امارت اسلامی، عفو عمومی، اعلام و کشت، استفاده و قاچاق مواد مخدر را ممنوع کرده، معتادان مواد مخدر را تحت درمان قرار داده و متکدیان (گداها) را از نقاط مختلف جمع آوری کرده است، اما با این وجود، کمک های جامعه بین المللی به ویژه کمک های سازمان ملل متحد در بخش های یاد شده بسنده نیست و باید بیشتر شود.

حنفی همچنین ادعا کرد: فساد اداری و کاغذ بازی در ادارات افغانستان از بین رفته است.

وی از کمک های برنامه جهانی غذا به مردم نیازمند و بی بضاعت افغانستان قدردانی کرد و خواهان افزایش این کمک ها شد.

معاون سازمان جهانی غذا نیز گفت که این سازمان از ۶۰ سال پیش به این سو در افغانستان در بخش های مختلف از جمله مصونیت غذایی، تغذیه، کمک های بشری و انکشافی فعالیت دارد و هدف ما جلب کمک های بیشتر بین‌المللی برای مردم افغانستان است.

کارل سکاو افزود: فساد مشکل عمده ای در دولت های سابق افغانستان بود که امروز از بین رفته، تولید مواد مخدر کاهش یافته و امنیت در افغانستان تامین شده است.

معاون سازمان جهانی غذا اضافه کرد: واقعاً مردم افغانستان بر اثر جنگ ها و تغییرات اقلیمی متضرر شده اند و ما برای جلب کمک های بیشتر بشردوستانه به مردم بی بضاعت افغانستان تلاش می کنیم.

براساس آمار های منتشر شده از سوی نهادهای سازمان ملل بیش از نود در صد مردم افغانستان زیر خط فقر قرار دارند.

عبدالسلام حنفی: کابل خواهان روابط خوب با همسایگان و جهان است

حنفی: افغانستان بیش از همیشه به کمک‌های جهانی نیاز دارد

کلیدواژه