سرطان 25, 1402 18:37 Asia/Kabul

در آستانه فرارسیدن ماه محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) شهروندان ولایت هرات در نقاط مختلف در تکاپوی برنامه ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم‌های سوگواری هستند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، علمای دینی در این حوزه از افغانستان نیز از مسئولان حکومتی خواستند تا همانند ۲ سال گذشته امنیت مراسم‌های ویژه محرم را مدنظر داشته باشند و از تحرکات احتمالی که باعث برهم زدن این مراسم‌ها و اخلال در امنیت در شهر و روستاهای هرات می شود جلوگیری نمایند.

حجت الاسلام احسانی از علمای شهرک جبرئیل با تاکید بر اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته محافل و گردهم‌آیی‌های محرمی در هرات و ولسوالی‌های آن با شکوه خاص برگزار خواهد شد، اظهار داشت: امام حسین(ع) در راه احیای سنت نبوی و اسلام عزیز قیام کردند و با حماسه‌ای که بوجود آوردند دین مقدس اسلام را از خطراتی که در آن زمان در حال بوجود آمدن بود حفظ کردند.

در همین حال حجت الاسلام محمد روحانی رئیس اجرایی مدرسه صادقیه ولایت هرات از برگزاری جلسات متعددی با حضور علما و روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه و فرهنگیان هرات برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم‌های ویژه محرم امسال خبر داد و اظهار داشت: مردم هرات یکپارچه و متحد برای برگزاری این محافل مذهبی آماده هستند و در همکاری با نیروهای امنیتی از هرگونه اتفاق ناگواری جلوگیری خواهند کرد.

از سوی دیگر شهروندان هرات با بیان اینکه برای برگزاری مراسم‌های محرم امسال آکادگی‌های خوبی گرفته شده می گویند: برادری وحدت و انسجام بی نظیری در بین مردم هرات است و همین علت باعث شده است تا دشمنان مردم افغانستان نتوانند برنامه‌های شوم خود را در این حوزه از کشور اجرایی کنند.

در حالی که شهروندان هرات بر تامین امنیت در ماه محرم امسال تاکید دارند، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در سفرش به هرات به همه مردم افغانستان اطمینان داد که نیروهای امنیتی به هیچ فرد و یا گروهی اجازه نمی دهند تا امنیت را حتی در دورترین نقاط کشور بر هم بزنند.

 

 

کلیدواژه