اسد 07, 1402 16:43 Asia/Kabul

همسر شادروان محمد سرور رجایی شاعر، نویسنده و پژوهشگر سرشناس افغانستانی گفت خدمت به مردم به خصوص خانواده های شهدا و مطالعه و پژوهش مهم ترین هدف او در زندگی بود.

خانم جمیله قاسمی همسر زنده یاد محمد سرور رجایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر افغانستانی مقیم ایران که سال 1400 بر اثر کرونا چشم از جهان فروبست، در سالگرد درگذشت وی به رادیو دری گفت مرحوم رجایی علاقه بسیار به مطالعه و خواندن و نوشتن داشت.

وی افزود: «مرحوم رجایی از زمان ورود به ایران برای تأمین خانواده به مشاغلی چون خیاطی، کفاشی و دستفروشی روی آورد اما در کنار این فعالیت ها از هدف اصلی خویش که کار فرهنگی بود غافل نشد.»

خانم قاسمی گفت: «زندگی ما زندگی تجملاتی نبود و مسائل مادی برای آقای رجایی اهمیت نداشت. او تلاش می کرد تا بتواند برای دیگران کاری انجام دهد و همه را به خواندن و نوشتن و مطالعه تشویق می کرد.»

همسر شادروان رجایی همچنین با یادآوری علاقه آن مرحوم به پژوهش درباره شهدای جنگ در ایران و افغانستان افزود: «وی همواره به فکر خانواده شهدا بود، به آنان سر می‌زد و از آنان دلجویی می کرد.»

محمد سرور رجایی، شاعر، پژوهشگر و نویسنده برجسته افغانستانی سحرگاه پنج شنبه هفت اسد/مرداد بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در سن 52 سالگی در تهران درگذشت.

«از دشت لیلی تا جزیره مجنون» خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس، «مأموریت خدا» هفت روایت از احمدرضا سعیدی شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان، «دل آشوب» خاطرات همسر یکی از شهیدان مدافع حرم و کتاب «در آغوش قلب‌ها» اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی (ره) آثار منتشرشده از مرحوم رجایی‌ است.

دومین سالگرد درگذشت «محمد سرور رجایی»، شاعر و نویسنده ی افغان

نگاهی به زندگی و آثار زنده یاد محمد سرور رجایی؛ سرمایه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی

کلیدواژه