اسد 11, 1402 13:04 Asia/Kabul
  • معاون نخست‌وزیر ازبکستان به کابل سفر می‌کند
    معاون نخست‌وزیر ازبکستان به کابل سفر می‌کند

سفیر ازبکستان در کابل اعلام کرد هیأتی از ازبکستان به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور برای برگزاری نشستی با مقامات افغانستان به کابل خواهد آمد.

به گزارش رادیو دری، یادگار خواجه شادمانوف، سفیر ازبکستان در کابل گفت که یک هیأت بلندپایه به ریاست معاون نخست‌وزیر ازبکستان در روزهای آینده از تاشکند به کابل سفر می‌کند.

سفیر ازبکستان در کابل همچنین گفت: اگر حکومت سرپرست به خواسته های جامعه جهانی توجه کند، از سوی ازبکستان و کشورهای دیگر به رسمیت شناخته خواهد شد.

یادگار خواجه شادمانوف گفت: «در آینده نزدیک میزبان یک هیأت بزرگ ازبکستان به ریاست جمشید خواجه یف در افغانستان خواهیم بود و بعد از آمدن هیأت ازبکستان در کابل، یک نشست بزرگ میان رؤسای دو کشور برگزار خواهد شد.»

سفیر ازبکستان در کابل افزود که سفارت‌های ازبکستان، قطر، ترکیه، چین، پاکستان، هند، ترکمنستان، قزاقستان و سازمان همکاری اسلامی در کابل فعال هستند و روابط حکومت سرپرست با آنان در حال بهبودی است.

خواجه شادمانوف درباره‌ به رسمیت شناخته شدن حکومت سرپرست گفت: «اگر حکومت سرپرست افغانستان به تشکیل حکومت فراگیر و تأمین حقوق زنان توجه جدی نماید و راه‌حل آن را پیدا کند، نه تنها از سوی کشور ازبکستان، بلکه از سوی جامعه جهانی و دنیا نیز به رسمیت شناخته خواهد شد.»

طالبان تا کنون درباره‌ سفر هیأت ازبکستانی به کابل چیزی نگفته است.

تشکیل حکومت فراگیر، تأمین حقوق بشر به ویژه زنان، استفاده نشدن خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر از شرط‌هایی است که جهان برای تعامل با طالبان گذاشته‌ است.

طالبان خواستار تداوم همکاری‌های ازبکستان با افغانستان شد

کلیدواژه