گزارش؛ خسارت گسترده داعش در ولسوالی پچیراگام
(last modified Thu, 22 Dec 2016 13:12:17 GMT )
جدی 02, 1395 17:42 Asia/Kabul

مسوولان در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان میگویند گروه تروریستی داعش در ولسوالی پچیراگام این ولایت خسارت گسترده ای را به تجهیزات ، اماکن دولتی و همچنین اموال مردم این ولایت وارد کرده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار در این باره گفت، در گزارشی که به جلسه کمیته اضطرار به ریاست محمد گلاب منگل والی نننگرهار،ارسال شده ،آمده است که گروه تروریستی داعش در جریان حملات اخیر خود در ولسوالی پچیراگام خسارات گسترده مالی به زیرساختها و اموال دولتی و همجنین مردم این ولسوالی  وارد کرده است.

به گفته این مقام دولتی،داعش در این ولسوالی 2 باب مسجد، یک بیمارستان محلی،یک باب ساختمان مکاتب و همچنین 230 باب منزل شخصی مردم را تخریب کرده است.

بنا بر این گزارش، داعش 5000 دام مردم منطقه را نیز از بین برده و زمینهای زراعی و همچنین 5 کیلومتر آسفالت جاده و چندین پل را تخریب کرده است.

به گفته سخنگوی والی ننگرهار در پی این حملات نزدیک به 5 هزار خانواده محل سکونت خود را ترک کرده و به محل امنی گریخته اند که کمکهای اولیه برای آنان ارسال شده است.

به گفته والی ننگرهار تمامی هزینه های این حادثه از سوی دولت تامین و خسارتهای ایجاد شده با همکاری دولت مرکزی جبران خواهد شد.

گفتنی است در دوماه گذشته گروه تروریستی داعش به این منطقه حمله کرد و نزدیک به 50 زن و کودک را به گروگان گرفت که سرنوشت آنان تا کنون نامعلوم است.

نیروهای امنیتی افغان پس از 2 ماه درگیری خونین با استفاده از حملات هوایی و توپخانه ای افراد وابسته به گروه داعش را از ولسوالی پچیراگام بیرون کرده و مناطق اشغال شده را به تصرف خود درآورد.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان شنیواری موجود است.