جدی 02, 1395 18:05 Asia/Kabul

نماینده پارلمان افغانستان با تاکید بر حمایت آشکار آمریکا از گروههای تروریستی در سوریه گفت" آمریکا در افغانستان نیزبه دنبال مشروعیت بخشیدن به داعش ، القاعده و طالبان هست و به تعهداتش در پیمان امنیتی عمل نمی کند .

نماینده پارلمان افغانستان با انتقاد از نتایج پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا تاکید کرد" مردم نگران هستند تا افغانستان به سرنوشت سوریه دچار نشود.

سید محمد جمال فکوری بهشتی نماینده پارلمان در مصاحبه با رادیو دری گفت"آمریکا آشکارا در سوریه، گروههای تروریستی را تمویل و تجهیز می کند زیرا آنها پشتیبان منافع آمریکا هستند.

به باور وی ؛ ایالات متحده آمریکا در افغانستان نیزبه دنبال مشروعیت بخشیدن به داعش ، القاعده و طالبان هست به همین خاطرمردم افغانستان نگران هستند که به سرنوشت مردم سوریه دچار نشوند.

فکوری بهشتی با ابراز تاسف از پیمان استراتژیکی و امنیتی افغانستان با ناتو و آمریکا هشدار داد " آمریکا نه تنها به تعهداتش در این پیمانها صادقانه عمل نمی کند بلکه  برعکس  به داعش و طالب کمک می کند.

وی افزود " مردم افغانستان نهایت مشکلات را دارند و به ستوه آمده اند و خواستار بررسی این پیمانها و معاهدات بین المللی هستند.

نماینده پارلمان تصریح نمود گرچه افغانستان به کمکهای جامعه جهانی نیاز دارد اما این کمکها بیشتر در مناطق نا امن تطبیق می شود که سودش به گروههای تروریستی می رسد تا با استفاده از این پروژه ها علیه دولت افغانستان تقویت

می شوند .

وی همچنین از نحوه مصرف کمکها انتقاد کرد و گفت بر 80 درصد کمکهایی که برای بازسازی افغانستان داده می شود ، حکومت و پارلمان افغانستان هیچگونه نظارتی ندارند.

 

کلیدواژه