سنبله 18, 1402 09:24 Asia/Kabul
  • احضار سرپرست سفارت افغانستان در اسلام آباد
    احضار سرپرست سفارت افغانستان در اسلام آباد

پس از تشدید ناآرامی‌ها در مرز پاکستان و افغانستان، اسلام آباد نماینده حکومت طالبان در سفارت افغانستان را احضار کرد.

به گزارش رادیو دری، منابع دیپلماتیک در پاکستان اعلام کردند اسلام آباد با توجه به افزایش نگرانی‌ها از دسترسی "تروریست‌های مستقر در افغانستان" به تسلیحات جا مانده از آمریکا و ناتو، اعتراض خود را به تحرکات آزادانه عناصر تروریستی در خاک افغانستان اعلام کرد.

وزارت خارجه پاکستان دیروز جمعه نماینده حکومت طالبان در سفارت افغانستان را احضار و اعتراض شدید دولت اسلام آباد را به حملات تروریستی از خاک افغانستان به وی ابلاغ کرد.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان هرگونه ادعای طرف پاکستانی مبنی بر استفاده تروریست‌ها از خاک افغانستان را رد کرده است.

مجاهد: افغانستان نقشی در ناامنی های پاکستان ندارد

ارتش پاکستان چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای از حکومت طالبان در افغانستان خواست به تعهدات خود برای جلوگیری از استفاده تروریست‌ها از خاک این کشور علیه همسایگان عمل کند.

اسلام آباد تحریک طالبان پاکستان -تی تی پی- را اصلی ترین خطر تروریستی برای این کشور معرفی می کند و می گوید این گروه حملات خود را از خاک افغانستان طراحی و هدایت می کند.

مرز مشترک پاکستان و افغانستان در روزهای اخیر شاهد یک درگیری خونین دیگر بود.

مردان مسلح به مواضع نیروهای پاکستانی در منطقه "چترال" در نزدیکی مرز مشترک با افغانستان حمله کردند که در این درگیری چهار نظامی پاکستانی و 12 تن از مهاجمان کشته شدند.

همچنین گذرگاه تورخم بین پاکستان و افغانستان از روز چهارشنبه بسته شده و مذاکرات دو طرف برای بازگشایی آن ادامه دارد.

ادعاهای ضد و نقیض درباره سقوط دیره اسماعیل خان پاکستان

کلیدواژه