سنبله 20, 1402 19:50 Asia/Kabul
  • برای دریافت پاسپورت افغانستان در ایران داشتن تذکره الکترونیکی الزامی است
    برای دریافت پاسپورت افغانستان در ایران داشتن تذکره الکترونیکی الزامی است

دیپلمات حکومت طالبان در تهران گفت: برای اطفال کمتر از 10 سال، دانشجویان افغانستانی و سایر مهاجرین به ترتیب اولویت پاسپورت صادر خواهد شد و البته در حال حاضر داشتن تذکره الکترونیکی برای دریافت پاسپورت الزامی است.

مفتی محمد علیم نورانی دیپلمات ارشد حکومت طالبان در سفارت افغانستان در تهران در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری گفت: صدور پاسپورت الکترونیکی در سفارت افغانستان و کنسولگری های آن در ایران برای اطفال کمتر از ده سال آغاز شده و شرط دریافت پاسپورت برای اطفال این است که باید پدر وی دارای پاسپورت الکترونیکی باشد.

وی افزود: برای دانشجویان افغانستانی و سایر مهاجرین هم به ترتیب اولویت پاسپورت الکترونیکی صادر خواهد شد و البته در حال حاضر داشتن تذکره الکترونیکی برای دریافت پاسپورت الزامی است.

دیپلمات حکومت طالبان در ایران در ادامه بیان داشت: کسانی که دارای تذکره غیر الکترونیکی هستند فعلا پاسپورت صادر نمی شود و این افراد باید منتظر بمانند تا تیم احصائیه از افغانستان در ایران حضور پیدا کند و بعد از طی مراحل برای این افراد نیز پاسپورت صادر خواهد شد.

نورانی در مورد کسانی که پاسپورت آنها سرقت یا مفقود شده نیز افزود: در مراحل بعدی برای این اشخاص نیز پاسپورت صادر خواهد شد؛ در گذشته این گونه افراد درقبال گم شدن پاسپورت خود باید جریمه پرداخت می کردند اما در حال حاضر این جریمه بخشیده شده است.

لازم به یادآوری است که به تازگی سفارت افغانستان در تهران صدور پاسپورت الکترونیکی را با اولویت کودکان و دانشجویان افغان آغاز کرده است.

سفارت افغانستان در تهران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پاسپورت الکترونیک در مرحله نخست برای دانشجویان دارای تذکره الکترونیکی و در مرحله بعد برای دارندگان تذکره کاغذی تایید شده در وزارت خارجه و عدلیه افغانستان و دارندگان پاسپورت الکترونیکی که به هر دلیلی به پاسپورت جدید نیاز دارند، صادر خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه، صدور پاسپورت برای دانشجویان افغان با ارائه اصل تذکره الکترونیکی و اصل گواهی اشتغال به تحصیل و براساس نوبت از قبل تعیین شده انجام خواهد شد.

همچنین در این مرحله کسانی که تذکره الکترونیکی دارند و پاسپورت آنها مفقود یا سرقت شده‌ است می‌توانند با در دست داشتن نامه از پلیس ایران برای دریافت پاسپورت اقدام کنند

کلیدواژه