جدی 04, 1395 13:44 Asia/Kabul
  • تقدیر والی هرات از ایران برای همکاری در توسعه شهری این ولایت

والی هرات از تلاش‌های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در امر اجرایی شدن هرچه زودتر عقب نشینی دیوار این نمایندگی و توسعه‌ی شهری قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «محمد آصف رحیمی» والی هرات که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد جمهوری اسلامی ایران را دوست و برادر ملت افغانستان خطاب کرد و افزود: مسئولان سرکنسولگری ایران در هرات همواره تلاش کرده‌اند که هرچه زودتر گفت‌وگوها در خصوص عقب نشینی دیوار این نمایندگی به دلیل توسعه‌ شهری انجام شود.

والی هرات تصریح کرد: صحبت‌های زیادی در مورد چگونگی اجرایی شدن این طرح توسط مسئولان وزارت خارجه‌ 2 کشور صورت گرفته و مردم هرات منتظراند تا این بحث‌ها به نتیجه برسد.

رحیمی با بیان اینکه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز سعی کرده‌ است تا با طرح و پیشنهادات مشخص در امر تسریع مراحل قانونی این روند، با اداره محلی همکاری کند، گفت: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات آماده‌ است که به محض اینکه توافقاتی بین طرفین در کابل بوجود بیاید مراحل این عقب نشینی را در این نمایندگی اجرایی کند.

در همین حال «محمود افخمی رشیدی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات با تاکید بر اینکه 2 ملت دوست و برادر ایران و افغانستان سال‌ها درکنار هم بودند و حتی در سخت‌ترین شرایط به کمک یک‌دیگر شتافتند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با طرح توسعه‌ شهری و زیباسازی ولایت هرات کاملا موافق و همکار است.

افخمی رشیدی با بیان اینکه دیوار کنسولگری کشور ایران نیز قرار است در این برنامه‌ توسعه‌ خیابان اصلی هرات عقب نشینی داشته باشد، تصریح کرد: جانب جمهوری اسلامی ایران با این امر کاملا موافق است اما طی مراحل قانونی بر اساس موافقت‌ نامه‌های بین‌المللی باید صورت گیرد.

سرکنسول ایران در هرات اظهار داشت: این نمایندگی آمادگی دارد تا بر اساس توافقاتی که قرار است مسئولان 2 وزارت‌خانه‌ خارجه 2 کشور به آن دست‌ یابند این طرح در ولایت هرات اجرایی شود.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با افتخار علاقه‌مند است تا در خصوص توسعه ، ،‌پیشرفت و آبادانی افغانستان با مردم این سرزمین همکار و همگام باشد.