اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون یورو برای کمک به افغانستان در بخش صحت اختصاص داد
(last modified 1402-08-04T08:34:48+00:00 )
عقرب 04, 1402 13:04 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون یورو برای کمک به افغانستان در بخش صحت اختصاص داد
    اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون یورو برای کمک به افغانستان در بخش صحت اختصاص داد

اتحادیه اروپا از کمک به سازمان جهانی بهداشت برای ارائه خدمات در زمینه‌ رسیدگی به اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر در افغانستان خبر داد.

به گزارش رادیو دری، سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای با تایید دریافت کمک 10 میلیون یورویی اتحادیه اروپا گفت که این مبلغ در زمینه سلامت روان و رسیدگی به اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر در افغانستان هزینه خواهد شد.

رافائلا ادیس، سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان گفت: به افرادی که با مشکلات روانی و اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کنند، باید کمک شود تا دوباره به جامعه بازگردند و به همین دلیل اتحادیه اروپا کمک‌ خود را به سازمان جهانی بهداشت و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد افزایش داده است.

لودا پینگ، مسئول دفتر سازمان جهانی بهداشت در افغانستان هم گفت که کمک جدید اتحادیه اروپا، تلاش‌ها برای مقابله با چالش‌های موجود در زمینه‌ی سلامت روان و اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر را تسهیل می‌کند.

براساس آمار سازمان جهانی بهداشت، حدود چهار میلیون نفر در افغانستان مواد مخدر مصرف می‌کنند و در حال حاضر اکثر مراکز درمان و بازپروری با مشکلات مالی مواجه هستند و به همین دلیل مصرف‌کنندگان به خدمات درمانی دسترسی ندارند.

درخواست کمک وزارت بهداشت طالبان از سازمان بهداشت جهانی

کلیدواژه