عقرب 11, 1402 10:42 Asia/Kabul

سرپرست وزارت اقتصاد حکومت طالبان، اخراج اجباری مهاجرین افغان را از پاکستان خلاف تمامی اصول و قوانین بین المللی مهاجرت دانسته، از سازمان های بین المللی و موسسات داخلی و خارجی خواست که از آنان حمایت کنند.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، دفتر مطبوعاتی وزارت اقتصاد حکومت طالبان روز گذشته در اعلامیه ای گفته است که قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد امروز با معاون دفتر یوناما و شماری از مسئولان دفاتر کمک رسان سازمان ملل متحد دیدار کرد.

منبع افزوده است، دراین دیدار درحالیکه اعضای کمیته جذب کمک ها برای مهاجرین نیز حضور داشتند سرپرست وزارت اقتصاد پیرامون تسریع پروسه کمک به عودت کنندگان که از کشورهای همسایه به کشورشان برمیگردند به تفصیل صحبت کرد.

کمک به عودت کنندگان از پاکستان؛ محور گفتگوی سرپرست وزارت اقتصاد با مسئولان دفاتر ملل متحد

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن قدردانی از سهم گیری دفاتر سازمان ملل متحد در رساندن کمک های اولیه به عودت کنندگان در گذرگاه ها خواستار تسریع و توسعه مساعدت ها گردید.

سرپرست وزارت اقتصاد حکومت طالبان اخراج اجباری مهاجرین افغان  از پاکستان را خلاف تمامی اصول و قوانین بین المللی مهاجرت دانسته، تاکید نمود که برای پاسخگویی به مشکلات و حمایت از عودت کنندگان ایجاب مینماید تمامی نهادهای سازمان ملل متحد و موسسات داخلی و خارجی در هماهنگی کامل با کمیته موظف از امکانات موجودشان استفاده نمایند.

واکنش طالبان به پایان مهلت پاکستان برای اخراج اجباری پناهجویان افغان

کلیدواژه