کمک غذایی به آوارگان شهرستان «شیندند» در «هرات»
(last modified 1395-10-06T09:08:38+00:00 )
جدی 06, 1395 13:38 Asia/Kabul

صدها خانواده از ولسوالی شیندند در جنوب ولایت هرات بر اثر درگیری های شدید میان گروهی طالبان، از خانه و کاشانه ها‌یشان آواره شده و در شرایط ناگواری به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، اداره‌ی مبارزه با حوادث در ولایت هرات برنامه‌ی توزیع کمک‌های اضطراری برای این افراد را آغاز کرده‎‌است.

«قیوم افغان» رییس اداره‌ی مبارزه با حوادث غرب افغانستان گفت: در پی بررسی از وضعیت و تعداد آوارگان داخلی در شیندند مشخص شد که 913 خانواده از خانه‌هایشان آواره شدند و مستحق دریافت این کمک‌ها محسوب می‌شوند.

افغان اظهار داشت:  روند توزیع این بسته‌های کمکی از روز گذشته در شیندند آغاز شده و قرار است 913 خانواده‌ ای که بررسی شده‌اند، از این بسته‌ی غذایی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: این خانواده‌های آواره بیش از 4 ماه است که بر اثر نا امنی‌ها در شیندند مجبور شدند در مناطق شهری جابجا شوند.

برخی رهبران قومی و نمایندگان این آوارگان تاکید می‌کنند: این کمک‎‌ها برای هزاران تن از مردم این ولسوالی که نه جایی برای زندگی  و نه غذایی برای خوردن دارند.

شماری از این خانواده‌ها می گویند: این بسته‌ی کمکی نمی‌تواند مشکلات آنان را حل کند و  از دولت افغانستان تقاضا دارند تا زمینه‌ی بازگشت آنان را به مناطق اصلی شان  فراهم کند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان فیض احمد محمدی موجود است.

کلیدواژه