جدی 06, 1395 17:41 Asia/Kabul

در جریان یک رشته عملیات نظامی در مربوطات ولایت فاریاب در شمال افغانستان 53 تن از افراد شورشی طالبان کشته و 12 تن از نیروهای امنیتی ،کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در جریان عملیات پاکسازی تحت نام ظفر 22 که در ولسوالی قیصار در ولایت فاریاب صورت گرفت 18 تن از مخالفان مسلح کشته و 25 تن از آنان زخمی شدند.

این عملیات نظامی که از 5 روز گذشته آغاز شده است تا کنون 4 قریه در این ولایت نیز از وجود شبه نظامیان گروه طالبان پاکسازی شده است.

فرماندهی پلیس فاریاب اعلام کرد در درگیری مسلحانه سربازان افغان و افراد وابسته به گروه طالبان 2 تن از نیروهای امنیتی افغان کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش،  این عملیات نظامی  تا پاکسازی کامل مسیر فیصار تا فرماچ در ولایت فاریاب ادامه خواهد داشت.

در یک عملیات نظامی دیگر و درگیری که میان نظامیان افغان و گروه طالبان رخ داد 4 تن از افراد طالبان کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند.

این درگیری زمانی رخ داد که مخالفان مسلح حکومت افغانستان چند پوسته امنیتی را در منطقه قره شیخی در ولسوالی خواجه سبزپوش در ولایت فاریاب را مورد حمله قرار داده بودند.

در این درگیری نیز یک تن از نیروهای امنیتی افغان  و یک نفر از افراد غیرنظامی جان خود را از دست دادند و دو تن دیگر از نظامیان زخمی شدند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان حیدری از شما افغانستان موجود است.