آغاز پروسه استرداد بستر و حریم کانال شهروان در شهر تالقان
(last modified 1402-09-02T06:45:01+00:00 )
قوس 02, 1402 11:15 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت تخار پروسه استرداد بستر و حریم کانال شهروان را در شهر تالقان مرکز این ولایت آغاز کردند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، رئیس کمیته استرداد بستر و حریم کانال شهروان در ولایت تخار می‌گوید: آنان براساس فرمان رهبری وزارت انرژی و آب و نیز فیصله جلسه اداری ولایت تصمیم گرفتند که حدود ۵ کیلومتر بستر دریا را که از سوی مردم محل در دو طرف این دریا غصب شده است، استرداد نمایند.

والی تخار در جریان افتتاح کار استرداد بستر و حریم کانال شهروان می‌گوید: حریم غصب شده کانال شهروان را دوباره از غاصبین آن پس خواهند گرفت.

مولوی عبیدالله امین زاده والی تخار ضمن اینکه آب را نعمت الهی می‌داند برای غاصبین نیز هشدار می‌دهد که به هیچ وجه اجازه نخواهند داد تا کانال و حریم دریا از سوی فرد یا گروهی غصب گردد.

آقای امین‌زاده افزود: از کار کمیته استرداد بستر و حریم کانال شهروان به گونه‌ای جدی حمایت خواهند کرد و حریم غصب شده دریایی شهروان را از مردم پس خواهند گرفت.

باشندگان تالقان با استقبال از آغاز کار کمیته استرداد زمین های غصب شده در حریم کانال شهروان از حکومت می‌خواهند که از این کمیته حمایت نمایند تا کمیته فوق بتواند تا آخرین مرحله زمین‌های غصب شده را از نزد افراد پس بگیرند.

گفتنی است که از مدت‌ها بدینسو حریم و بستر کانال شهروان از طرف مردم غصب شده بود که این کار باعث آلوده شدن آب در این کانال و نیز سبب کاهش آب مورد نیاز مردم در شماری از ولسوالی ها گردیده بود.

به گفته مسئولان آب مورد نیاز مردم در ولسوالی های بهارک و خواجه‌غار تخار از ۴۰ متر مکعب به ۲۰ متر مکعب کاهش یافته است که با استرداد دوباره حریم این کانال مشکلات یاد شده برطرف خواهد شد.

کلیدواژه