نیاز پناهجویان اخراجی افغان از پاکستان به حمایت پایدار
(last modified 1402-09-03T06:45:46+00:00 )
قوس 03, 1402 11:15 Asia/Kabul
  • نیاز پناهجویان اخراجی افغان از پاکستان به حمایت پایدار
    نیاز پناهجویان اخراجی افغان از پاکستان به حمایت پایدار

یک نهاد بین المللی با ابراز نگرانی از اخراج هزاران پناهجوی افغان از پاکستان، اعلام کرد که این پناهجویان به حمایت پایدار نیاز دارند.

به گزارش رادیو دری، سازمان بین‌المللی مهاجرت روز پنجشنبه در گزارش تازه‌ای اظهار داشت از آغاز روند اخراج پناهجویان افغان فاقد مدرک از پاکستان، نزدیک به 375هزار پناهجو به افغانستان بازگشته‌اند.این سازمان افزود پس از تصمیم پاکستان مبنی بر اخراج پناهجویان افغان، شمار افرادی که وارد افغانستان می‌شوند، به طور چشمگیری افزایش یافته و از 200 نفر به 17 هزار نفر در روز افزایش یافته است.

«ماریا میوتا» رئیس دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در افغانستان گفت «بیشتر افراد اخراج شده از پاکستان هنگام بازگشت همه چیز از جمله پس انداز خود را در آن کشور رها کرده‌اند».

دولت موقت پاکستان اوایل اکتبر اعلام کرد تمام اتباع خارجی بدون مدرک از جمله 1.7 میلیون پناهجوی افغان تا اول نوامبر باید داوطلبانه این کشور را ترک کنند در غیر اینصورت پس از بازداشت به کشورشان اخراج می‌شوند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین اظهار داشت پناهجویان افغان در حالی به کشورشان اخراج می‌شوند که بیش از شش میلیون آواره داخلی در افغانستان با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

این گزارش می افزاید پناهجویان اخراجی افغان به کمک‌های فوری بشردوستانه از جمله غذا و سرپناه نیاز دارند.

پیش از این نیز «کارولین گلوک» رئیس دفتر کمیساریالی عالی پناهندگان سازمان ملل برای افغانستان گفته بود پناهجویان بازگشته به این کشور سرنوشت نامعلومی دارند.

 

کلیدواژه