قوس 28, 1402 13:11 Asia/Kabul
  • طالبان:  افغانستان به تعهداتش در قبال جامعه جهانی پایبند است
    طالبان: افغانستان به تعهداتش در قبال جامعه جهانی پایبند است

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات سفیر ژاپن در کابل تاکید کرد که حکومت افغانستان به تعهداتش در قبال جامعه جهانی پایبند است.

به گزارش رادیو دری، «تاکایوشی کورومیا» سفیر ژاپن پیش‌تر از حکومت طالبان خواسته بود که حقوق زنان و دختران در افغانستان را تامین کند و به تعهداتش در قبال جامعه جهانی پایبند باشد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به این اظهارات تاکید کرد حکومت کابل به آن‌چه که با جامعه جهانی تعهد کرده همچنان پایبند است.

مجاهد گفت که زمان آن رسیده است تا جهان حکومت طالبان  را به ‌رسمیت بشناسد.

مجاهد افزود: طالبان، تعهدات جهانی را تا حدی که تعهد شده، عمل کرده اما بعضی از قوانین جهانی زمانی عملی می‌شود که طالبان افغانستان به‌رسمیت شناخته شود.

«مارکوس پوتزل» معاون هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) نیز پیش از این تأکید کرده بود طالبان برای جذب کمک‌های جامعه جهانی باید مدارس دخترانه را بازگشایی کند.

طالبان از زمان قدرت گرفتن دوباره در اوت 2021، به دلیل نقض حقوق بشر بویژه مخالفت با حق کار و تحصیل زنان و دختران با تحریم کشورها و نهادهای بین المللی بویژه غربی روبرو شده است.

مهمترین خواسته جهانی از طالبان تشکیل حکومت فراگیر، احترام به حقوق شهروندان ازجمله شناسایی حق کار زنان و تحصیل دختران افغانستان است.

 

کلیدواژه