جدی 25, 1402 08:52 Asia/Kabul
  • طالبان بر شفافیت در استفاده از کمک‌ها به مردم افغانستان تاکید کرد
    طالبان بر شفافیت در استفاده از کمک‌ها به مردم افغانستان تاکید کرد

معاون وزارت زراعت طالبان در دیدار با شماری از مسوولان نهادهای کمک‌رسان در افغانستان بر لزوم شفافیت در استفاده از کمک‌های تخصیص یافته به مردم تأکید کرد.

به گزارش  رادیو دری؛ صدراعظم عثمانی گفت: مؤسسات همکار باید بودجه‌ای را که به مردم افغانستان اختصاص داده شده است، به صورت شفاف و مؤثر استفاده کنند.

معاون وزارت زراعت افغانستان افزود: هدف ما ایجاد تسهیلات برای مؤسسات همکار است و این مؤسسات باید بودجه اختصاص یافته به مردم افغانستان را به صورت شفاف، مؤثر و کارآمد اجرا کنند.

عثمانی تصریح کرد: این وزارتخانه برای مؤسسات همکار در سطح ملی و بین‎المللی تسهیلاتی ایجاد می‌کند تا طرح ها را مطابق اولویت‌های این وزارت اجرا کنند.

پیش از این «مایکل شفر» معاون اداری بخش آسیایی اداره توسعه‌ای بین‌المللی آمریکا در نشست با مک‌کال تأکید کرده بود بر کمک‌ها به افغانستان به‌طور جدی نظارت می‌شود.

شفر اظهار کرد: ما شریک‌های اجراکننده را با بالاترین معیارها در نظر گرفته‌ایم تا اطمینان یابیم پول‌ها به‌طور عاقلانه، مؤثر و با نظرداشت اهداف به کار گرفته می‌شوند. ما با تمام نهادهای نظارتی از جمله کنگره، بازرس عمومی و بازرس ویژه برای افغانستان همکاری می‌کنیم تا از تقلب، هدر رفتن و سوءاستفاده پول‌ها جلوگیری کنیم.

طالبان و رد ادعای آمریکا درباره سوء استفاده از کمک‌ها

کلیدواژه