مفقود شدن 6 نیروی امنیتی در ولسوالی شیندند در درگیری با طالبان
(last modified Sat, 31 Dec 2016 07:33:05 GMT )
جدی 11, 1395 12:03 Asia/Kabul

مسئولان محلی در غرب افغانستان میگویند 6 تن از نیروهای امنیتی در ولسوالی شیندند ولایت هرات در پی حمله‌ی نیروهای طالبان بر یک پاسگاه امنیتی ناپدید شده و تاکنون از سرنوشتشان خبری در دست نیست.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، آنگونه که مقامهای دولتی میگویند این درگیری در قریه‌ «میان‌رود» که 3 راهی ولسوالی‌های ادرسکن، شیندند و فارسی است رخ داده است وسربازانی‌ که در این پاسگاه خدمت می‌کردند، ازولسوالی ادرسکن بودند.

«لعل محمد عمرزی» ولسوال ادرسکن گفت، گروهی از سوی مسئولان دولتی به دلیل بررسی اوضاع به منطقه‌ «میان‌رود» اعزام شدند و تا کنون اثری از کشته شدن این سربازان دیده نشده‌ است.

ولسوال ادرسکن تاکید کرد، تا کنون مشخص نیست که این 6 سرباز فرار کردند و یا به دست طالبان اسیر شدند.

برخی منابع پیش از این گفته بودند که 5 تن از سربازان امنیتی در درگیری با نیروهای طالبان در همین منطقه کشته شدند.

در کنار این، آن‌گونه که مسئولان محلی گفته‌اند گروهی از طالبانی‌ که بر این پاسگاه حمله کرده بودند، در مسیر بازگشت به کمین نیروهای امنیتی روبرو شدند که باعث درگیری شدیدی شده‌ است.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات گفت، این درگیری دومی در منطقه‌ی «سرایک» ولسوالی شیندند رخ داده که در پی آن 4 تن از مخالفان مسلح دولت کشته و زخمی شدند.

ولسوالی پرآشوب شیندند در جنوب ولایت هرات سال‌هاست که ناآرام است و همواره خبرهایی از درگیری‌های نیروهای امنیتی با طالبان و یا نبردهای میان‌گروهی مخالفان دولت از آن‌جا به گوش می‌رسد.

افراد وابسته به گروه طالبان در برخی از روستاهای این ولسوالی از جمله «زیرکوه» پایگاه امنی برای خود درست کردند ودیگر افراد مسلح مخالف دولت افغانستان که از سایر نقاط غرب این کشور فراری می‌شوند به این منطقه پناه می‌برند.

از ولایت فراه در همسایگی ولسوالی شیندند نیز خبرها حکایت از نبردهای شدید بین نیروهای امنیتی و افراد گروه طالبان دارد.

مسئولان دولتی در این ولایت گفته‌اند: در رویارویی مسلحانه‌ی روز گذشته در مرکز شهر فراه دستکم 6 تن از نیروهای طالبان کشته شدند.

«ناصر مهری» سخنگوی والی فراه گفت: در این درگیری همچنان 2 تن از نیروهای پلیس نیز جان باختند.

این مقام محلی با بیان اینکه نیروهای طالبان اکنون عملیات‌های ضد دولتی شان را در حومه شهر فراه انجام می‌دهند افزود، درگیری اخیر نیز در منطقه‌ «مساو» در نزدیکی شهر فراه رخ داده‌ است.

آنگونه که مسئولان دولتی اذعان کرده‌اند، این ولایت در ماه‌های اخیر شاهد نبردهای خونینی از این دست بوده‌ است.

بارها نمایندگان مردم در شورای ولایتی و فعالان مدنی در فراه از پیش‌روی نیروهای مسلح مخالف دولت تا دروازه‌های این شهر ابراز نگرانی کردند.

جزئیات این خبر در گزاش همکارمان محمدی موجود است.