افزایش نگرانی‌ها از حضور داعش در ولایت غور
(last modified Sat, 31 Dec 2016 11:55:41 GMT )
جدی 11, 1395 16:25 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت غور در غرب افغانستان می‌گویند: افراد داعش در این منطقه اقدام به سربازگیری و از مردم اخاذی می‌کنند .

به گزارش خبرنگار رادیو دری،افراد این گروه همچنین در منطقه‌ی «دره مرغاب»  ایست‌های بازرسی ایجاد کردند و موترهایی که از این مسیر عبور می کنند را به دقت مورد بازرسی قرار می‌دهند.

راه‌های رسیدن به «دره مرغاب» در شمال شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور صعب‌العبور است و برای همین نیروهای امنیتی نتوانستند در آنجا عملیات نظامی را راه‌اندازی کنند.

«عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور اظهار داشت: افراد این گروه برای ساکنین روستاهای نزدیک «دره مرغاب» مشکلات فراوانی را ایجاد کرده اند.

این مقام محلی در غور خاطرنشان کرد: افراد مسلح مخالف دولت در مسیرهای منتهی به شهر و مراکز ولسوالی‌ها  ایست‌های بازرسی ایجاد کردند و هدفشان بازداشت کارمندان دولتی و نیروهای امنیتی است که از این مسیرها عبور می‌کنند.

سخنگوی والی غور تاکید کرد: این رفتار افراد داعش  و طالبان باعث وحشت در بین مردم شده‌است.

گروه تروریستی-تکفیری داعش در این اواخر در ولایت غور و آن هم در مناطقی نفوذ کرده‌ است که دولت افغانستان به آنجاها دسترسی ندارد.

پیش از این بارها نمایندگان مردم غور درشورای ولایتی و پارلمان افغانستان هم صدا با فعالان مدنی از گسترش دامنه‌ی حضور داعش در این ولایت هشدار داده بودند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه