قاضی ارشد طالبان خواهان انتخاب رهبری جدید شد
(last modified 1395-10-12T11:13:32+00:00 )
جدی 12, 1395 15:43 Asia/Kabul

قاضی ارشد طالبان و یکی از شخصیت های بلند پایه این گروه مخالف دولت مرکزی افغانستان، با هدف وحدت و انسجام بیشتر طالبان ،خواهان انتخاب رهبری جدید شده است .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، رسانه ها در افغانستان به نقل ازقاضی ارشد گروه  طالبان  گزارش داده که قاضی «عبدالحکیم»  در نامه ای از شورای رهبری گروه طالبان خواست که برای از بین بردن اختلافات درون گروهی و متحد شدن دوباره طالبان، رهبر جدیدی را به جای «هبئت الله آخوندزاده » انتخاب کنند.

در این نامه دلیل اختلافات درونی میان طالبان ضعف رهبری خوانده شده است.
عبدالحکیم در این نامه افزوده است که رهبری ضعیف آخوندزاده، اختلافات بین اعضای گروه طالبان و مسئولان نظامی این گروه را در ولایات افغانستان افزایش داده است.
در نامه این مقام بلند پایه طالبان به اعضای ارشد این گروه  تاکید شده که برخی موضوعات مادی و سیاسی که سبب بروز کشمکش‌های داخلی رهبران این گروه شده، به روحیه‌ جنگجویان طالبان صدمه وارد کرده است.
وی همچنان  در این نامه ضعف رهبری را باعث قطع شدن کمک ها و حمایت های کشورهای خارجی و احزاب سیاسی طالبان عنوان کرده است.

طالبان پس از انتشارخبر مرگ ملا عمر رهبر این گروه دچار دو دستگی گردیده و ملا رسول در برابرملا منصور قیام کرد.

اکنون گفته می شود که اختلافات بین گروه حقانی وطالبان بیشتر شده و برخی از جناح های طالبان آماده مذاکره برای حل معضل کشورشان هستند.
انتشار این نامه در شرایطی صورت می گیرد که هفته گذشته کشورهای روسیه، چین و پاکستان در پایان نشست سه جانبه در مسکو تاکید کردند تلاش خواهند کرد تا نام رهبران گروه طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل حذف شود.

این در حالی است که به تازگی قمرجاوید باجوه رییس ستاد ارتش پاکستان در تماس تلفنی با رییس جمهور غنی وعبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی وعده همکاری به خاطر صلح داده وگفته است صلح در دو کشور به نفع کل منطقه است .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان ذبیح قریشی از کابل موجود است.

کلیدواژه