حوت 21, 1402 12:13 Asia/Kabul
  • آخند: وقایع غزه داغی سیاه بر جبین تاریخ بشریت است
    آخند: وقایع غزه داغی سیاه بر جبین تاریخ بشریت است

ملا محمد حسن آخند رئیس کابینه طالبان در پیامی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، وقایع غزه را داغی سیاه بر جبین تاریخ بشریت خوانده و پایان دادن به ظلم و وحشت افکنی رژیم صهیونیستی را خواستار شده است.

به  گزارش رادیو دری؛ ملا محمد حسن آخند در این پیام گفته است: ماه مبارک رمضان امسال در حالی فرا می رسد که فلسطین به عنوان بخش جدا ناپذیر جهان اسلام به ویژه غزه مورد ظلم و‌ وحشت شدید متجاوزان صهیونیست قرار دارد و جهان با چشمان باز نظاره‌گر آن است.

رئیس کابینه طالبان تاکید کرده است: کشورهایی که برای این ظلم راه را هموار کرده‌اند و یا برای جلوگیری از آن تلاش واقعی نمی‌کنند، شرکای جرم اشغال‌گران صهیونیستی هستند.

او در ادامه این پیام از جامعه جهانی به ویژه سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اسلامی خواسته است که به مسوولیت شان برای پایان دادن به این ظلم عمل کنند و به حمایت و دستگیری از مسلمانان مظلوم غزه بشتابند.

این مقام طالبان همچنین با بیان اینکه ماه رمضان با خود پیام همدردی و صله رحم دارد از مردم افغانستان خواسته است که در این ماه به مسلمان‌های تهیدست و فقیر کمک کنند.

محمدحسن آخند همچنین با اشاره به وضعیت بازار در آستانه ماه مبارک رمضان افزوده است: با فرا رسیدن این ماه، شماری از افراد فرصت طلب در بازارها، قیمت مواد خوراکی را افزایش داده اند، حال آنکه رمضان، ماه شفقت و ترحم است.

وی از مسوولان حکومتی خواسته است برای جلوگیری از افزایش قیمت ها بر بازار نظارت جدی کنند.

طالبان: کشورهای اسلامی برای توقف نسل‌کشی در غزه اقدام جدی کنند

طالبان: اسرائیل در غزه مانند آمریکا در افغانستان شکست خواهد خورد

کلیدواژه