حوت 28, 1402 12:56 Asia/Kabul

سخنگوی طالبان، حملات هوایی امروز پاکستان به ولایت‌های جنوب شرق افغانستان را تجاوز خوانده و تاکید کرده است: امارت طالبان که تجربه آزادی و مبارزه طولانی در برابر ابرقدرت‌ها را دارد، به هیچ کسی اجازه تجاوز به خاک خویش را نمی‌دهد.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح الله مجاهد با رد برخی خبرها درباره اینکه هدف این حملات عبدالله شاه از فرماندهان طالبان پاکستانی بوده، گفته است: این فرد در آن سوی خط دیورند زندگی می‌کند.

سخنگوی طالبان حملات پاکستان را محکوم و اضافه کرده است: مردم و حکومت جدید ملکی پاکستان نباید اجازه دهند که چند جنرال با چنین عملکردهای بی‌باکانه‌ای مانند بیست سال گذشته به خاطر منافع جهت های دیگر به سیاست‌های نادرست خود ادامه دهند و به مناسبات دو کشور مسلمان و همسایه آسیب بزنند.

مجاهد خطاب به دولت پاکستان تاکید کرده است که ناتوانی و مشکلات خویش را نباید به دوش افغانستان بیااندازد، زیرا چنین حوادثی نتایج بسیار ناگواری را در پی خواهد داشت که کنترل آن از اختیار پاکستان خارج خواهد بود.

به گفته این مقام طالبان، در نتیجه حملات هواپیماهای پاکستانی در ولایت های پکتیکا و خوست 8 تن از جمله پنج زن و سه کودک کشته شدند و یک خانه ویران شده است.

حوالی ساعت سه بامداد دوشنبه، پاکستان ولایت های پکتیکا، خوست و پکتیا را هدف حملات هوایی گسترده قرار داد.

کرزی: حملات پاکستان به پکتیکا نقض آشکار حاکمیت افغانستان است

پاکستان: حکومت کابل مسئول جلوگیری از حملات «تی.تی.پی» است

کلیدواژه