حمل 18, 1403 18:18 Asia/Kabul

در آستانه عید سعید فطر، بنیادهای خیریه در ولایت هرات در تلاش و تکاپو برای توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه به نیازمندان هستند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، شهروندان هرات این شب و روزها آماده می شوند تا به استقبال عید سعید فطر بروند.

بازارهای این ولایت تا پاسی از شب گذشته باز است و مردم در حال خرید و فروش کالاهای عیدی هستند.

اما بسیاری از خانواده‌ها نیز هستند که فقر و تنگدستی بر زندگی سخت‌شان گره زده و می‌گویند توان خرید لباس عیدی و کفش نو برای فرزندانشان را ندارند و همه ساله شرمنده خانواده‌هایشان می‌شوند.

این خانواده‌ها که در مناطق شهری و روستاهای هرات زندگی می‌کنند می گویند که در ماه مبارک رمضان به دلیل مشکلات اقتصادی و وضع ناهنجار زندگی شان حتی نتوانسته اند یک وعده غذای مناسب تهیه کنند.

در این میان ده‌ها بنیاد و نهاد خیریه در کنار صدها تن از افراد نوع دوست چه در ماه مبارک رمضان و چه در ماه های دیگر سعیشان بر این بوده است تا نیازمندان را از یاد نبرند و از آنچه که خداوند برایشان روزی داده است انفاق نمایند.

یکی از همین نهادها بنیاد خیریه آیت الله فیاض است که در ولایت هرات برنامه توزیع کمک‌های انساندوستانه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر برگزار کرده است.

این بنیاد برای هزار و 700 کودک یتیم و بی‌سرپرست بسته های عیدانه اهدا کرد.

حجت الاسلام محمدی نماینده این بنیاد خیریه در هرات با بیان اینکه این کمک ها به ارزش یک میلیون و 800 هزار افغانی برای ایتام در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در این شب و روزها که مردم خوشحال و شادمان از فرارسیدن عید فطر هستند همه مسئولیت دارند تا بخاطر شادی و نشاط کودکانی که از نعمت پدر و یا مادر محروم هستند همکاری و همیاری نمایند.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: این بسته های عیدانه شامل پوشاک، شیرینی و پول نقد است که بین این کودکان توزیع شد.

این اقدام خداپسندانه باعث خوشحالی شمار زیادی از این کودکان شده است.

آنان می گویند در اعیاد گذشته که لباس و کفش نو نداشتند از مردم خجالت می کشیدند و در روزهای عید خود را در خانه مخفی می کردند اما حالا با دریافت بسته های عیدانه، عید امسال را بین سایر کودکان به سربلندی سپری خواهند کرد.

شهروندان هرات نیز بر این باورند که چنین اقدامات خیرخواهانه باعث رضایت پروردگار و خوشحالی بسیاری از خانواده ها می‌شود.

آنان از همه مردم می خواهند تا از همسایگان فقیر و بی بضاعت خویش غافل نباشند و از مسئولان حکومتی نیز انتظار دارند تا برای کودکان بی‌سرپرست زمینه آموزش و تعلیم و فراگیری کار و حرفه مناسب را مساعد سازند.

اهدای 840 بسته کمکی برای خانواده های نیازمند در هرات

کلیدواژه