ثور 26, 1403 09:35 Asia/Kabul

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان می‌گوید که امارت اسلامی افغانستان به تعهدات انجام شده با افرادی که از طریق این کمیسیون به کشور بازگشتند، متعهد است.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، این کمیسیون با نشر پیام وضاحت در مورد بازداشت الله گل مجاهد، نماینده مردم کابل در ولسی جرگه اداره‌ای پیشین، در صفحه‌ای اکس‌اش نوشته است که الله گل مجاهد متهم به قتل شخصی به نام قاری سعیدالله است و به همین دلیل در بازداشت به سرمی‌برد.

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان می‌افزاید که قاری سعیدالله به تاریخ ۹ حوت سال ۱۴۰۲ در سروبی به شهادت رسید و افراد بازداشت شده به جرم قتل وی ادعا کردند که این کار را به درخواست الله گل مجاهد در بدل پول انجام داده‌اند.

در این پیام آمده است که این قضیه به گونه عادلانه در محاکم امارت اسلامی بررسی خواهد شد و قومندانی امنیه کابل می‌گوید که او در پیوند به عمل‌های گذشته‌اش نه، بلکه به دلیل قتل بازداشت شده است.

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان بیان داشت؛ «از آنجایی که الله گل مجاهد از طریق کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان به کشور بازگشته است، کمیسیون وضاحت می‌دهد که به تعهدات انجام شده با افراد عودت کننده متعهد بوده و فرمان عفو عمومی اجرا می‌شود و عودت کنندگان مانند سایر افغانان در پرتو قانون در مسایل حق العبدی پاسخگو هستند.»

هنوز الله گل مجاهد درخصوص ادعای قتل چیزی نگفته اما قبل از آن که افغانستان را ترک کند از سوی حکومت طالبان بازداشت گردید، پس از مدتی آزاد شد و کشور را ترک کرد و باردیگر از طریق کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان به کشورش بازگشت.

ادامه روند بازگشت شخصیت‌های افغان؛ وزیر معارف دولت سابق هم به کابل برگشت

کمیسیون تماس: برای مقامات بازگشته به افغانستان، کار فراهم می‌شود

کلیدواژه