جوزا 21, 1403 17:56 Asia/Kabul
  • اعتراض فعالان مدنی و حقوق بشری افغانستان به عادی سازی روابط کشورها با طالبان
    اعتراض فعالان مدنی و حقوق بشری افغانستان به عادی سازی روابط کشورها با طالبان

فعالان مدنی افغانستان در نهادی با عنوان «مجمع مدافعان حقوق‌ بشر» در واکنش به سفرهای آزادانه‌ مقام‌های طالبان به خارج از افغانستان از جامعه جهانی خواسته اند که از عادی سازی روابط با طالبان دست بردارند.

به گزارش رادیو دری؛ مجمع مدافعان حقوق‌ بشر در بیانیه ای  از رویکرد برخی دولت‌ها و  کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل برای ارایه مجوز سفر به مقامات طالبان به شدت انتقاد و این رویه را نکوهش کرده است.

در این بیانیه، با انتقاد از دولت روسیه برای عادی‌سازی روابط با طالبان  تصریح شده است: این کشور در حالی وزیر تحصیلات عالی و معارف طالبان را دعوت کرده‌ است که میلیون‌ها دختر در افغانستان تحت حکومت طالبان از حق آموزش محروم شده‌اند.

مجمع مدافعان حقوق بشر، سفر سراج‌الدین حقانی وزیر داخله‌ طالبان و عبدالحق وثیق رئیس استخبارات این گروه را به امارت متحده عربی محکوم کرده و از رسانه‌ها و فعالان جامعه مدنی برای دادخواهی سراسری در رابطه با مصونیت‌دهی به مقامات طالبان درخواست کمک کرده است.

در بیانیه  این مجمع از کمیته نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد هم خواسته شده است  که در زمینه ادامه تحریم‌ها بر طالبان و‌ ممنوعیت سفر سران این گروه، اقدامی بازدارنده و جدی صورت دهد.

انتظار طالبان از سازمان ملل لغو تحریم ها است

واکنش امریکا به سفر سراج‌الدین حقانی به امارات: ممنوعیت سفر مقام‌های طالبان رعایت شود

کلیدواژه