جوزا 27, 1403 16:52 Asia/Kabul

همزمان با اعلام حضور حکومت طالبان در نشست سوم دوحه، عید قربان بهانه ای برای تبادل پیام و اعلام موضع طرف‌های گوناگون در سپهر سیاسی افغانستان شده است.

به گزارش عزیز زاهد خبرنگار رادیو دری، ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان روز یکشنبه اعلام کرد نمایندگانی از حکومت آنان در نشست سوم دوحه اشتراک می کنند.

پیش از این حکومت طالبان شرط های دشواری همچون حضور نیافتن هیچ یک از گروه‌های مخالف حکومت آنان را برای حضور در دوحه مطرح کرده بود و اکنون معلوم نیست کدامیک از شرط های طالبان مورد پذیرش قرار گرفته است.

در همین حال شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان به عنوان بزرگترین گروه مخالف حکومت طالبان در پیام خود به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان اعلام کرده است که با توجه به ادامه رفتار سخت طالبان در برابر مردم افغانستان، جز مبارزه همه جانبه هیچ راهی باقی نمانده است.

در بیانیه شورای مقاومت ملی همچنین با اشاره به برگزاری نشست دوحه آمده است که هرگونه نشست درباره افغانستان بدون حضور جریان های سیاسی، نهادهای مدنی، فعالان حقوق بشر، رسانه ها و نمایندگان اقوام، بحران را در افغانستان پیچیده تر می کند.

محمد اشرف غنی آخرین رئیس جمهور افغانستان نیز در پیام عیدانه خود گفته است صبر مردم افغانستان نامحدود نیست.

احمد مسعود از رهبران ارشد ضد طالبان هم در پیام خود به مناسبت عید قربان، عکس دو فرمانده نظامی سرسخت ضد طالبان را منتشر کرده است.

طالبان هنوز به این پیام ها واکنشی نشان نداده است.

سازمان ملل متحد به حضور طالبان در نشست سوم دوحه «امیدوار» است

کلیدواژه